همشهری آنلاین: کمیسر تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا اعلام کرد تهدید تغییرات آب و هوایی برای کشورهای جزیره‌ای در اقیانوس آرام بسیار جدی است و لازم است به این مسئله رسیدگی شود.

pacific

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ماجورو، کانی هادگارد در آستانه برگزاری اجلاس جزایر اقیانوس آرام در جزایر مارشال، در خصوص این‌که برخی کشورها به دنبال به تعویق انداختن مهلت کاهش آلاینده‌ها هستند، ابراز نگرانی کرد.

وی گفت اروپا و کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام برای ترغیب جامعه بین‌المللی به اجرای برنامه کاهش آلاینده‌ها تا سال 2015 همکاری خواهند کرد.

وی در کنفرانس خبری در شهر ماجورو - پایتخت جزایر مارشال - تصریح کرد: با یکدیگر همکاری می‌کنیم تا اعلام کنیم حتی اکنون نیز برای رسیدگی به مسئله تغییرات آب و هوا خیلی دیر است. مهلت کاهش آلاینده‌ها تا سال 2015 باید کاملا جدی گرفته شود.

اختلاف سطح پانزده کشور واقع در اقیانوس آرام با سطح آب بسیار اندک است - در برخی موارد این کشورها تنها یک متر از سطح آب بالاتر هستند - و خطر فرو رفتن این کشورها به زیر آب وجود دارد.

 تغییرات آب و هوا محور اصلی مذاکرات در نشست چهار روزه در ماجورو را تشکیل می‌دهد. مقامات کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام و همچنین دیپلمات‌هایی از آمریکا، چین، اتحادیه اروپا، هند و روسیه در این نشست حضور خواهند داشت.

کد خبر 229520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز