دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: توزیع کتاب‌های درسی از ۱۶شهریور همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود و مانند سنوات گذشته کتاب‌ها باید به قیمت پشت جلد فروخته شود و فروش اجباری هرنوع نوشت‌افزار همراه کتاب درسی ممنوع است و با کتابفروشان متخلف برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل چاپ و توزیع مواد رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 945عنوان کتاب با شمارگان 131میلیون جلد برای 12میلیون و 300هزار دانش‌آموز چاپ شده است که تا اول مهر از طریق مدارس و 5هزار و 400کتابفروش به‌دست دانش‌آموزان می‌رسد.سید‌احمد حسینی اظهار کرد: کتاب‌های درسی دوره‌ ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و پیش‌دانشگاهی از طریق واحدهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی و دوره متوسطه برای تهیه کتاب‌های درسی به کتابفروشی‌ها مراجعه کنند.وی با بیان اینکه امسال 68عنوان از کتاب‌های درسی همراه با لوح فشرده نرم‌افزاری در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، تأکید کرد:

دانش‌آموزان باید لوح‌های فشرده کتاب‌های درسی خود را به همراه کتاب‌های درسی از کتابفروشی‌ها دریافت کنند.مدیرکل چاپ و توزیع مواد رسانه‌های آموزشی گفت: از مجموع 68عنوان لوح فشرده، 52عنوان مربوط به شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش، 10عنوان مربوط به دوره متوسطه و پیش دانشگاهی، 2عنوان مربوط به پایه سوم راهنمایی و 4عنوان نیز ویژه دوره ابتدایی است.به گفته حسینی، قیمت کتاب‌ها پشت جلد آنها درج شده است و افزون بر آن قیمت کتاب‌ها در اطلاعیه‌هایی که در مدارس و کتابفروشی‌ها نصب می‌شود به تفکیک دوره و پایه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ممنوعیت فروش نوشت افزار همراه کتاب‌های درسی

هر سال برخی کتابفروشی‌ها افزون بر پیش ثبت‌نام کتاب‌های درسی و دریافت قیمت کتاب‌های درسی، هنگام تحویل کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان، اقدام به فروش اجباری نوشت‌افزار و اقلامی مانند جلدکتاب، دفتر، چسب و... می‌کنند که این کار ممنوع است.طی چند سال اخیر همواره مسئولان ذی ربط اعلام کرده‌اند این کار غیرقانونی است و با آن برخورد قانونی می‌کنند ولی آنچه کاملا واضح است تاکنون این عمل هر سال تکرار شده است، مدیرکل چاپ و توزیع مواد رسانه‌های آموزشی تصریح کرد: فروش لوازم‌التحریر به همراه کتاب‌های درسی در کتابفروشی‌ها و مدارس ممنوع است.حسینی با تأکید بر برخورد با این تخلف اظهار کرد: پدران و مادران و دانش‌آموزان درصورت مشاهده چنین امری می‌توانند مراتب تخلف را از طریق تلفن‌های 44987973و 88827778اطلاع دهند تا در اسرع‌وقت پیگیری و رسیدگی شود.

تک‌فروشی از نیمه مهر

به گفته حسینی تک‌فروشی کتاب‌های درسی نیز به جز کتاب‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش از نیمه مهر از طریق فروشگاه انتشارات مدرسه و شرکت چاپ و نشر ایران عرضه می‌شود. همچنین نسخه پی‌دی‌اف همه کتاب‌های درسی از طریق سایت WWW. Chap. sch. ir قابل دسترسی است.

قیمت کتاب‌های درسی

بهای کتاب‌های درسی نیز اعلام شده است که براساس آن قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به‌ترتیب پایه‌های اول تا ششم بدین شرح است: 5900تومان، 7400تومان، 8300تومان، 7500 تومان، 8000تومان و 10هزار و 200تومان تومان.همچنین قیمت کتاب‌های درسی سوم راهنمایی اول دبیرستان در استان تهران 12هزار و 720تومان و 10هزار و 350تومان است. قیمت یک دوره کتاب سال دوم ریاضی 13هزار و 700تومان، سال دوم تجربی 13هزار و 900تومان و دوم انسانی 13هزار و 500تومان، سال سوم ریاضی 14هزار و 600تومان، سوم تجربی 11هزار و 800تومان و سوم انسانی نیز 13هزار و 650تومان تعیین شده است.

کد خبر 229495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز