یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل چاپ و توزیع مواد رسانه های آموزشی با اعلام زمان توزیع کتابهای درسی گفت: در سال تحصیلی جدید، ۹۴۵ عنوان کتاب درسی برای ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز چاپ و منتشر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، سیداحمد حسینی روز یکشنبه در نشست خبری گفت: امسال 131 میلیون جلد کتاب برای بیش از 12 میلیون دانش آموز چاپ و توزیع می شود. همه دانش آموزان باید در شروع سال تحصیلی کتاب درسی داشته باشند.

وی افزود: کتابهای دانش آموزان سوم راهنمایی و دبیرستان از طریق 5 هزار و 400 کتاب فروشی از تاریخ 15 شهریورماه به طور یکسان در تهران و استانهای دیگر توزیع می شود. همچنین کتابهای مقطع ابتدایی، فنی و حرفه ای، پیش دانشگاهی و کار دانش از طریق واحدهای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

به گفته حسینی در حال حاضر این کتاب ها در اختیار مسئولان توزیع همه استانها قرار گرفته و از امروز 10 شهریورماه نیز کتابها به واحدهای آموزشی برای واگذاری به دانش آموزان سپرده می شود.

وی با اشاره به توزیع لوح فشرده تصریح کرد: 68 درصد عناوین کتابهای درسی همراه با لوح فشرده در اختیار دانش آموز قرار گرفته که می‌توان به تفکیک اعلام کرد 4 عنوان لوح ابتدایی، 10 عنوان متوسطه و پیش دانشگاهی، 52 عنوان فنی و حرفه ای، 2 عنوان راهنمایی است.

حسینی در پاسخ به پرسشی برای افزایش قیمت کتابهای درسی توضیح داد: قیمت کتابها همان قیمت حک شده پشت جلد کتاب است، افزایش چشمگیری برای قیمت کتابهای درسی نداشته چرا که سودی از این افزایش عاید آموزش و پرورش نمی شود.

وی ادامه داد: فروختن لوازم التحریر همراه با کتاب درسی ممنوع بوده و اگر مدرسه و یا کتابفروشی ها اقدام به این کار کنند تخلف محسوب می شود که والدین باید برای رسیدگی به شکایات خود با شماره های 44987973، 88827778 تماس گیرند.

مدیرکل چاپ و توزیع مواد رسانه های آموزشی با اشاره به اینکه کتابهای درسی به صورت تک فروشی از تاریخ 15 مهر در فروشگاهها قابل عرضه است گفت: تمامی کتابهای درسی به جز فنی حرفه ای و کار و دانش در طول سال تحصیلی در فروشگاههای انتشارات مدرسه و شرکت چاپ و نشر درسی ایران قابل عرضه است ضمن آنکه کتابفروشیها تا 15 آبان می توانند کتابها را برای فروش در اختیار داشته اما پس از این تاریخ باقی کتابها باید مرجوع شود.

وی درباره انتشار کتابهای جدیدالتالیف سوم و هفتم گفت: چاپ کتابهای سوم تمام شده است اما از 13 عنوان کتاب هفتم 8 عنوان آن به صورت کامل چاپ شده و مابقی آن نیز تا 16 شهریور ماه چاپ و در اختیار واحدهای آموزشی قرار می گیرد.

به گفته هاشمی، انتشارات مدرسه تا کنون بیش از 2 هزار و 300 عنوان کتاب چاپ کرده و 6 هزار و 500 عنوان کتاب را تجدید چاپ کرده است. در سال گذشته این انتشارت 146 عنوان کتاب چاپ اول و 965 عنوان کتاب تجدید چاپ داشته است.

کد خبر 229358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز