همشهری آنلاین: «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه عصر شنبه در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود، ادعای مطرح شده درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی را به شدت رد و آن را ترفند جدید دشمنان دولت و ملت سوریه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه ،ولید معلم تاکید کرد که گروه‌های تکفیری و تروریستی از سلاح شیمیایی استفاده کرده و مرتکب جنایت شده‌اند.

معلم در عین حال تاکید کرد: دولت متبوعش ضمن همکاری با هیات تحقیق سازمان ملل که هم اکنون در سوریه بسر می‌برد، فرصت بازدید از نقاطی را که از سوی گروه‌های تروریستی مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است، فراهم می‌کند.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: هم اکنون با هیات تحقیق سازمان ملل در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

وی همچنین انتصاب ظریف را به سمت وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی، بکارگیری اینگونه سلاح‌ها به هر شکل آن را مخالف اصول انسانی و مقررات بین‌المللی دانست و بر ضرورت مقابله با اینگونه اقدامات غیرانسانی تاکید کرد.

ظریف همچنین با بیان اینکه هرگونه رویکردی به جز حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران در سوریه، محکوم به شکست بوده و عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت، بر لزوم حمایت همگان از فرآیند سیاسی حل بحران به عنوان تنها گزینه مطلوب تاکید کرد.

 

کد خبر 228582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز