پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور روسیه امروز وارد لوکزامبورگ خواهد شد. این اولین سفر رهبر روسیه به این کشور در کل تاریخ روابط سیاسی دوجانبه این کشورهاست

رییس جمهور روسیه که با اهدای گل به بنای یاد بود میدان مرکز وین دیدار رسمی خود از اتریش را به پایان می رساند امروز وارد لوکزامبورگ خواهد شد. 

آنطور کهسرگی پریخودکو دستیار پوتین به نووستی اطلاع داده است، پوتین قرار است با دوک کبیر"هانری" و "ژان کلود یونکر" نخست وزیر لوکزامبورگ مذاکراتی را انجام دهد.

وی از این کشور بعنوان یکی از شرکای مطمئن روسیه در اتحادیه اروپا نام برد. دستیار رییس جمهور گفت: آنها صراحت بیشتری داشته و بیش از دیگران طرفدار ایده وحدت اروپایی هستند.

پریخودکو در باره همکاری های اقتصادی تاکید کرد که تبادلات کالا طی سه سال اخیر بیش از 3,5 برابر افزایش داشته و به 228,3 میلیون دلار در سال 2006 رسیده است. وی گفت: "شراکت میان کمپانی های عمده روسیه و لوکزامبورگی در حال توسعه است و بخش های انرژی و مالی - سرمایه ای از جهات خوش آتیه در همکاری ها محسوب می شود".

لوکزامبورگ مکان دوم حجم سرمایه گذاری های روسیه را به خود اختصاص داده است (22,9 میلیارد دلار از جمله 587 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم).

در کرملین معتقدند  لوکزامبورگ  محل مناسبی برای بررسی نه تنها مسائل اقتصادی بلکه مسائل جهانی است

پریخودکو گفت: در این رابطه برگزاری کنفرانس بین المللی هشدارهای فاجعه هسته‌ای که در آن قرار است چارچوب "نقشه راه‌ها" با پیشنهادات معین جهت تحکیم پیمان "ان پی تی" مورد توافق قرار گیرد با سفر رییس جمهور روسیه به لوکزامبورگ مصادف شده است.

کد خبر 22814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز