دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با انتشار شایعات احتمال انجام حملات تروریستی از سوی اعضای القاعده در کشورهای اروپایی، نیروهای امنیتی آلمان برای مقابله با این حملات احتمالی به حالت آماده باش در آمدند.

آلمان در آماده باش امنیتی قرار گرفت

به گزارش ایرنا،رسانه های آلمانی از جمله روزنامه بیلد،روز دوشنبه از آماده باش کامل نیروهای امنیتی در آلمان برای محافظت از اماکن عمومی و مراکز پرجمعیت از جمله ایستگاه های قطار برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی از سوی اعضای القاعده خبر دادند.

به نوشته این روزنامه،منابع اطلاعاتی آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور (NSA) موفق شده با کنترل و شنود برخی مکالمات تلفنی به اطلاعاتی مبنی بر تصمیم القاعده به انجام عملیات تروریستی در اروپا از جمله حمله به قطارهای تندرو دست یابد.

بیلد در این رابطه نوشت: مکالمات تلفنی اعضای ارشد شبکه تروریستی القاعده در هفته گذشته از انجام حملات تروریستی در اروپا خبر می دهد و در این مکالمات برای انجام یک سلسله عملیات تروریستی در مراکز پرجمعیت و همچنین قطارهای سریع ‌السیر در اروپا برنامه‌ریزی شده است.

به نوشته این روزنامه آلمانی، کارشناسان امنیتی معتقدند این حملات می‌تواند در زمینه خرابکاری در ریل راه‌آهن، تخریب شبکه خطوط برق و تعبیه مواد منفجره در قطارهای سریع‌السیر انجام شود.

بیلد همچنین نوشت: با انتقال این اطلاعات از نهادهای امنیتی آمریکا به سازمان اطلاعاتی آلمان، تدابیر شدید امنیتی به صورت پنهان از جمله حضور نیروها با لباس های شخصی در ایستگاه‌ها و خطوط قطار آلمان اتخاذ شده است.

رسانه های آلمانی همچنین گزارش می دهند که از دو هفته پیش تاکنون با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در ایستگاه های قطار آلمان،نیروهای پلیس فدرال این کشور نیز برای کمک به نیروهای پلیس محلی و نیروهای انتظامی در ایستگاه‌های قطار بکار گرفته شده‌ است.

آژانس امنیت ملی آمریکا که در هفته‌های گذشته به دلیل شنود مکالمات تلفنی و جمع‌آوری اطلاعات اینترنتی از شهروندان اروپایی و آمریکایی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است،هنوز درمورد ارسال گزارش درمورد احتمال حملات تروریستی القاعده به اروپا و آلمان موضع رسمی خود را اعلام نکرده است.

گفته می‌شود که سازمان اطلاعاتی آلمان (BND) نیز در این زمینه با نهادهای امنیتی آمریکا همکاری داشته است.

برنامه گسترده جمع‌آوری اطلاعات و شنود تلفنی شهروندان برای نخستین بار از سوی ادوارد اسنودن، همکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا فاش شد که در زمان حاضر به کشور روسیه پناهنده شده است.

کد خبر 227707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز