همشهری آنلاین: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان، مهمترین حزب مخالف دولت تلاش همه‌جانبه‌ای را برای شکست حامیان صدراعظم آغاز کرده است.

خیز مخالفان دولت آلمان برای پیروزی در انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»، 6 هفته مانده به انتخابات پارلمانی در آلمان «پیر اشتاین‌بروک» از حزب سوسیال‌دموکرات و رقیب «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان مرحله نهایی مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد.

وی در جمع هوادارانش در شهر هامبورگ وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات با افزایش مالیاتها و سختگیری به بانکها اوضاع اقتصادی را سر و سامان می‌دهد. وی که پیشتر وزیر دارایی مرکل بود، برنامه‌های انتخاباتیش بر اقتصاد متمرکز کرده است.

وی گفت: «دولت کنونی دچار سکون شده است. من اعتراف می‌کنم که سکون منجر به سقوط نمی‌شود اما شما را به تکاپو نیز وا نمی‌دارد. بعضی‌ها چنین دولتی را می‌پسندند. شاید به همین دلیل است که این دولت یا دست کم مرکل بیشتر شبیه یک رئیس کشور و فراتر از اختیاراتش با کابینه رفتار می کند.»

نظرسنجی‌ها نشان می دهند که حزب سوسیال دموکرات و متحدان سبزش، در مجموع به زحمت 38 درصد آرا را از آن خود خواهند کرد.

انتخابات پارلمانی آلمان در راه است و سوسیال دموکرات‌ها قصد دارند برای شکست دموکرات‌مسیحی‌ها؛ حزب مرکل، خانه به خانه بروند.حدود 14 هزار فعال انتخاباتی داوطلب «حزب سوسیال دموکراتیک» درصددند تا زنگ در 5 میلیون نفر را در سراسر آلمان به صدا در آورند.هدف آنان، ارائه اطلاعات و گوش سپردن به شهروندان آلمان و بیان مواضع حزب خود درباره موضوعات متفاوت، با هدف کسب رای شهروندان در روز انتخابات است.

به خصوص آنهایی که به حزب سوسیال دموکراتیک وفادارند اما در انتخابات پیشین پای صندوق های رای حاضر نشدند.

انتظار می‌رود سوسیال دموکرات‌ها در مصاف با آنگلا مرکل در 22 سپتامبر، روز آسانی نخواهند داشت، چرا که بنابر نظرسنجی‌ها، دموکرات مسیحی‌های محافظه کار و متحدانش با 40 درصد مقبولیت، از هم اکنون پیشتاز و پیروز انتخابات هستند.

این درحالی است که بخت پیروزی سوسیال دموکراتها در حال حاضر تنها 23 درصد اعلام شده است مگر آنکه تبلیغات خانه به خانه، شرایط آنها را تغییر دهد.

کد خبر 226403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز