همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کیلومتر مترو در تهران در دست ساخت و احداث قرار دارد، گفت: تکمیل خط ۳ در اولویت نخست اقدامات در مجموعه مترو است.

به گزارش تهران سما، هابیل درویش با بیان این مطلب گفت: خط 3 مترو به طول 37 کیلومتر یکی از مهمترین خطوط این شبکه است که با تکمیل و بهره‌برداری کامل از آن روزانه دو میلیون سفر را می‌توان از طریق این خط تحت پوشش قرار داد.

درویش گفت: نیمه جنوبی خط 3 حدفاصل آزادگان تا چهار راه ولی عصر (عج) به طول 20 کیلومتر تا کنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 10 هزار نیروی انسانی در مجموعه مترو مشغول به کار و فعالیت هستند، گفت: به صورت همزمان در چند خط عملیات احداث مترو پیگیری می‌شود و چنانچه اعتبارات مورد نیاز تأمین شود حاضر خواهیم بود 200 کیلومتر متروی در دست ساخت را هر چه سریعتر آماده بهره‌برداری کنیم.

درویش تصریح کرد: سالانه قادر به ساخت 50 کیلومتر مترو در تهران هستیم و مشکل اصلی مترو امروز تنها کمبود اعتبارات است که امیدواریم دولت جدید نگاه مثبت به این پروژه مهم داشته باشد تا بتوانیم هر چه سریعتر شبکه مترو پایتخت را تکمیل کنیم.

کد خبر 227548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز