همشهری آنلاین: سومین نقاشی دیواری اثر "بنکسی"، هنرمند معروف آمریکایی در هالیوود به فروش می‌رسد.

نقاشی

به گزارش ایسنا به نقل از فیگارو، نقاشی «دختری با یک گل»، یکی از سه اثر بنکسی، نقاش آمریکایی است که روی یکی از دیوارهای هالیوود نقش بسته است.

این نقاشی دسامبر سال آینده میلادی در بیورلی هیلز به فروش می‌رسد.

طی چند ماه اخیر سه نقاشی دیواری از هنرمند آمریکایی که با نام "بنکسی" شناخته می‌شود برای فروش از دیوار جدا شده و به حراجی‌ها راه پیدا کرده‌اند.

دو نقاشی اول با نام «برده‌داری کارگری» و «بازی با توپ ممنوع» پیش از این از دیوارهای انگلیس محو شدند و سر از حراجی درآوردند.

سومین نقاشی نیز توسط بنکسی بر دیوار یکی از خیابان‌های هالیوود نقش بسته است.

«دختری با گل» یک نقاشی سیاه‌وسفید است که دختری را نشان می‌دهد که با آب‌پاش مقابل گلی ایستاده که به جای گلبرگ دوربین بر آن روییده است.

این نقاشی با طول 2.7 متر در 2.4 متر که سال 2008 بر آجرهای سفید یکی از دیوارهای هالیوود در لس‌آنجلس کشیده شد، دسامبر سال آینده میلادی به فروش می‌رسد.

مرکز "ژولین" محل مزایده این نقاشی قیمت تخمینی این اثر را 1.1 میلیون دلار اعلام کرد.

همچینین این مرکز درباره فروش این اثر در آمریکا افزود: وجود یکی از نقاشی‌های دیواری بزرگ بنکسی در آمریکا فرصتی است که کمتر پیش می‌آید.

علاوه‌بر این، اولین‌بار است که یکی از آثار وی در حراجی‌های این کشور به فروش می‌رسد.

اما در واقع پیش از این یکی از طرح‌های بنکسی با نام «برده‌داری کارگری» در میامی به حراج گذاشته شده بود که در لحظات آخر به دلیل ایجاد اختلاف در جدا کردن نقاشی از یکی از خیابان‌های انگلیس حراجی منحل شد.

اما در نهایت این نقاشی به قیمت 1.1 میلیون دلار ژوئن گذشته فروخته شد و نقاش آن طبق معمول در سکوت شاهد تمام این ماجرا بود.

نقاشی‌های بنکسی معمولا آمیزه‌ای از طنز و اعتراض است.

کد خبر 227446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز