همشهری آنلاین: مادر شهید شجاعی به منظور حمایت از ایتام، «خیریه ایتام مالک اشتر» را راه‌اندازی کرده و با کمک‌های مردمی به ۳۵۰ خانواده نیازمند کمک می‌کند.

شهید مهدی شجاعی

به گزارش ایسنا، جمعی از خبرنگاران در آستانه فرارسیدن 26 مرداد - سالروز بازگشت نخستین گروه آزادگان به کشور - با حضور در منزل آزاده شهید مهدی شجاعی با مادر وی گفت‌وگو کردند.

"خاور ملایی" مادر شهید شجاعی به منظور حمایت از ایتام، خیریه ایتام مالک اشتر را راه‌اندازی کرده و با کمک‌های مردمی به 350 خانواده نیازمند کمک می‌کند؛ آنچه می‌خوانید گفت‌وگوی صمیمانه ایشان با خبرنگاران است.

«پنج فرزند دارم که مهدی اولین فرزندم بود و در روز عاشورای محرم سال 43 در باغین به دنیا آمد. به دنیا دلبستگی نداشت و لباس‌های کهنه پدرش را می‌پوشید. وقتی می‌گفتم لباس نو بپوش، می‌گفت در مدرسه افرادی هستند که توانایی خریدن و پوشیدن لباس نو ندارند.

در اوایل جنگ تحمیلی، ما در شهرستان زرند ساکن بودیم و پدر مهدی مسئول بنیاد شهید زرند بود و مهدی از زرند عازم جبهه شد. در واحد مخابرات «گردان 414» لشکر 41 ثارالله بود که در روز 21 اسفندماه 63 در عملیات «بدر» مجروح، اسیر و در روز 23 اسفندماه 63 شهید شد.

بعد از شهادت مهدی، صلیب سرخ عکس او را برای ما ارسال کرد. بر اساس آدرسی که داده‌اند، مهدی در موصل دفن شده است.

پدر مهدی 19 ساله بود که با من ازدواج کرد و من اصرار داشتم که مهدی زود ازدواج کند. او می‌گفت من طوری داماد می‌شوم که تو متوجه نشوی. پرسیدم چطور؟ گفت: من در صحرای خوزستان داماد می‌شوم.

مهدی عاشق امام(ره) بود

مهدی عاشق امام (ره) بود و می‌گفت مادر در نمازهایت برای امام دعا کن. عشق زیادی به جبهه داشت. یک‌بار مجروح شده بود و بعد از آن دوباره می‌خواست برگردد جبهه. می‌خواستم مانعش شوم، اما گفت مجروحیت در مقابل عشق به جبهه چیزی نیست.

حضور مهدی را همیشه احساس می‌کنم و آرزویی غیر از پیروزی اسلام در سراسر دنیا و سرنگونی کفر ندارم و از مسئولان می‌خواهم اختلافات را کنار گذاشته و فقط برای رضای خداوند کار کنند.

این مادر شهید که خیریه ایتام مالک‌اشتر را راه‌اندازی کرده، درباره فعالیت این خیریه می‌گوید: همسرم همیشه به فقرا توجه داشت و به آنها کمک می‌کرد و بعد از فوت او، ما همان کار را ادامه دادیم و در حال حاضر حدود 350 خانواده تحت پوشش خیریه هستند.

فعالیت‌های خیریه توسط کمک‌های مردمی اداره می‌شود و هر ماه مقداری کالا از جمله روغن، برنج، قند، گوشت و لباس به خانواده‌های نیازمند تحویل می‌دهیم و اگر مریضی داشته باشند، کمک نقدی دریافت می‌کنند.

زمانی که همسرم در قید حیات بود، برای شناسایی و تحقیق درباره خانواده‌های نیازمند می‌رفت. در حال حاضر خانواده خواهر و برادر ایشان در کارهای خیریه همکاری می‌کنند.

بعضی خانم‌ها که توانایی کار در منزل را دارند، تنور و آرد در اختیارشان گذاشته‌ایم تا از طریق پخت و فروش نان امرار معاش کنند. همچنین به تعدادی نیز چرخ‌ خیاطی برای کار اهدا کرده‌ایم. خیریه ایتام مالک اشتر در کوچه شماره 9 خیابان مالک اشتر واقع است.

کد خبر 227194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز