همشهری آنلاین: رییس‌ جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از ادامه روند درگیری ها در سوریه اظهار امیدواری کرد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد استقرار صلح و امنیت پایدار در این کشور باشیم .

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار وائل الحلقی نخست وزیر سوریه با بیان اینکه ما همواره ملت سوریه را به عنوان دوست و برادر خود تلقی کرده و خواهیم کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از حضور تروریستی و دخالت های خارجی در سوریه ناراحت بوده و آن را محکوم می کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور همچنین با تشکر از پیام بشار اسد رییس جمهوری سوریه بر توسعه و گسترش روابط دو کشور در بخش های مختلف تاکید کرد.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و تسلیم پیام کتبی بشار اسد رئیس جمهوری کشور متبوعش به وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در انتخابات اخیر ثابت کرد که کشوری دموکراتیک و رو به رشد است.

نخست وزیر سوریه همچنین با اشاره به روابط دوستانه ایران و سوریه خواستار تعمیق و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شد.

وی ضمن ارائه گزارش مفصلی از روند تحولات سوریه به رئیس جمهوری اسلامی ایران از تلاش ها، پشتیبانی ها و کمک های دولت و ملت ایران در جهت حل و فصل مناقشات در این کشور تقدیر و خواستار استحکام روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

نخست‌وزیر سوریه برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی که عصر امروز (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود به ایران سفر کرده است.

 

کد خبر 225829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز