دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری بین الملل: قرار است در قسمت سی و ششم، علاوه بر پخش آخرین حضور پوپک گلدره در این سریال، قسمتی به عنوان خداحافظی با او که شامل مصاحبه با خانواده و همکارانش است، پخش شود.

narges

 سریال نرگس که این شب‌ها توجه خانواده‌های ایرانی را به خود جلب کرده، توانسته در شاخه های مختلف و در مسیرهای گوناگونی حرف های جدیدی را بزند. گرچه بررسی این سریال نیازمند پایان آن و تحلیل حرفه ای است، اما یک حادثه بزرگ در دل این سریال در شرف تکوین است.

تغییر بازیگر نقش نرگس (پوپک گلدره) و آمدن بازیگر جایگزین حادثه کمی در این سریال نیست. با شکل گرفتن داستان و جا افتادن مرحومه گلدره در نقش خود، حالا برای آخرین بار، در قسمت سی و ششم که قرار است امشب از شبکه سه سیما پخش شود، بیننده دیگر نرگس قبلی را ندیده و از تمام تصورات ساخته شده خود دور می شود. اما اتفاقاتی افتاده که روند این جریان را به طور کلی عوض کرده است.

بر خلاف شایعه ها و خبرپراکنی های غیر حرفه ای که در مورد مرگ پوپک گلدره پخش شد، این بازیگر پس از گرفتن فرصت استراحت از مجموعه سریال، به شمال کشور سفر کرده و در بازگشت از مسیر جاده سیسنگان به نور، در حالی که مسافر یک خودروی پیکان بود، به دلیل انحراف به چپ راننده پیکان و برخورد مستقیم با یک پژو آردی به شماره آمل، دچار ضربه مغزی شده و به کما می رود.

گرچه شایعه پردازان او را راننده پاترول، سه روز در اعماق دره و در حالت نامتعادل معرفی کرده بودند، اما مرحوم گلدره به مانند 7 سرنشین دیگر این دو خودرو، در حال عبور از این محور بود که در اثر سهل انگاری راننده پیکان 7 نفر در دم کشته و وی پس از ضربه مغزی راهی بیمارستان 17 شهریور شهرستان آمل می شود.

2 ساعت پس از این حادثه، مهران مهام و پدر پوپک در محل بیمارستان 17 شهریور حاضر شدند تا به امور پزشکی و قانونی وی رسیدگی کنند.

در ادامه براساس تقاضای پدر پوپک و به دلیل آشنایی با یکی از اطبای معروف مغز و اعصاب در تهران با تهیه یک آمبولانس با امکانات ccu، پوپک گلدره به رغم مخالفت کادر بیمارستان 17 شهریور آمل و اینکه در حالت کما به سر می برد، در شبی بارانی و پرحادثه که در میانه راه یک بار کوه ریزش کرد و بار دیگر اکسیژن همراه گروه پزشکی دچار نقص شد، راهی بیمارستان مهر تهران شد.

در مقابل، تهیه کننده سریال با بررسی پرونده منجر به قتل این تصادف در کلانتری سیسنگان، متوجه دلیل حادثه و حواشی آن شد. با مصدومیت این بازیگر، گروه تولیدی این سریال دچار شوک بزرگی شد که منجر به تعطیلی این سریال گردید، ولی پس از 21 روز بالاخره شبکه سه و مسوولان این سریال تصمیم به جایگزینی بازیگر زن دیگری به جای پوپک گلدره گرفتند.

این گونه بود که ستاره اسکندری در حرکتی جالب و به یاد ماندنی، با حضور در سی سی یو بیمارستان مهر تهران از پوپک اجازه گرفت تا به جای وی ایفای نقش کند. همین تصور و روحیه از سوی ستاره اسکندری، به گواه تهیه کننده این سریال موجب شد که تغییر زیادی در جا به جایی این دو بازیگر احساس نشود.

لاله اسکندری

شاید پوپک گلدره جز سریال «رویای شیرین دریا» و اثری کوتاه در «ساعت خوش» بازیگر پرکاری در تلویزیون نبود، اما آنچه از او باقی مانده آنقدر زیاد بود که موجب شد، هزاران نفر بر سر مزارش حاضر شوند و او را از خود بدانند.

پوپک گلدره متولد 1350 در تهران بود. وی کارشناسی خود را در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد تهران گرفت. فعالیت هنری را با بازی در نمایش «پل» آغاز کرد و در سال 1375 در ویدئو کلیپ «رویای زمین» ظاهر شد.

او در مجموعه تلویزیونی ساعت خوش (1373) هم بازی کرده بود. ولی با مجموعه تلویزیونی « رویای شیرین دریا» به شهرت رسید و با بازی در فیلم «موج مرده» توانایی خود را در عرصه سینما هم به اثبات رساند.

 او همچنین در فیلم های سینمایی «آخر بازی» و «سیندرلا» هم هنرنمایی کرده بود و برای نقش‌ آفرینی در «آخر بازی» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره نوزدهم فیلم فجر شد.

کد خبر 2256

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز