همشهری آنلاین: مسابقات روز نخست کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان آسیا روز شنبه (5 مرداد) در شهر اولان باتور، پایتخت مغولستان پایان یافت.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان مسابقات سه وزن نخست خیراله قهرمانی، نماینده وزن 46 کیلوگرم کشورمان صاحب مدال نقره شد و یونس امامی در وزن 42 کیلوگرم به مدال برنز رسید. ابوالفضل حاجی‌پور در وزن 50 کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بر این اساس نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 42 کیلوگرم یونس امامی در دور نخست مقابل کوم هیوک کیم از کره شمالی با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد اما با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، امامی به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار جاتین از هند را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی‌گیران کره شمالی و قزاقستان اول و دوم شدند.

در وزن 46 کیلوگرم خیراله قهرمانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر 0 از سد دایکی آراکی از ژاپن گذشت. وی دور بعد 4 بر 0 گلومجان آبولایف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت و در دیدار پایانی مقابل نورجان سیتجان از قزاقستان با نتیجه 7 بر 2 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 50 کیلوگرم ابوالفضل حاجی‌پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 مغلوب ماسخات بایموخامدوف از قزاقستان شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، حاجی‌پور از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن کشتی‌گیران ازبکستان و کره شمالی به دیدار فینال راه یافتند.

رده‌بندی انفرادی سه وزن نخست به شرح زیر است:

42 کیلوگرم: 1- هیوک کوم کیم (کره شمالی) 2- الماس ژمابایف (قزاقستان) 3- یونس امامی (ایران) و فلیکس باکیتبیکوف (قرقیزستان)


46 کیلوگرم: 1-نورجان سیدجان (قزاقستان) 2- خیراله قهرمانی (ایران) 3- دایکی آراکی (ژاپن) و تسوگباکاراخ سونسورن (مغولستان)


50 کیلوگرم: 1- عباس رحمان‌اف (ازبکستان) 2- سونگ هان کیم (کره شمالی) 3- گوندسامبو بازارداری (مغولستان) و چیون دونگ سئو (کره جنوبی) 8- ابوالفضل حاجی‌پور (ایران)

در پایان روز نخست این رقابت‌ها قزاقستان با 25 امتیاز در صدر قرار دارد و ایران با 20 امتیاز در جایگاه دوم است. تیم‌های کره شمالی و مغولستان با 19 امتیاز سوم و چهارم هستند و هند با 18 امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد.

کد خبر 224911
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز