همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از بررسی طرح تقسیمات کشوری در این کمیسیون و اضافه شدن ۲۰ نماینده به مجموع نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال ۹۲ در مجلس تصویب می‌شود.

امیر خجسته ، با بیان اینکه طرح تقسیمات کشوری و اضافه شدن 20 نماینده به مجموع نمایندگان مجلس در دستور کار کمیسیون شوراها‌ و امور داخلی کشور قرار گرفته است، گفت: این طرح در اولویت کاری کمیسیون قرار دارد تا در مجلس دهم 20 نماینده به نمایندگان خانه ملت اضافه شود.

به گزارش همشهری آنلاین، نماینده مردم همدان، قهاوند و فامنین در مجلس شورای اسلامی،در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: بر اساس قانون هر ۱۰ سال باید تعدادی نماینده به مجموع نمایندگان مجلس اضافه شود که در حال حاضر ۱۵ سال است که این قانون عملی نشده است و بر این اساس کمیسیون شوراها، طرح افزایش نمایندگان را در دست بررسی قرار داده است.

وی ادامه‌ داد: در این مسیر کمیته‌ای تشکیل شده که وظیفه مطالعه و بررسی این طرح را بر عهده دارد و با همه نمایندگان مجلس، وزارت کشور و استان‌ها در حال رایزنی است و پیش بینی می‌شود که این طرح تا پایان سال ۹۲ تصویب شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، همچنین از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس خبر داد و افزود: پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها، کمیته‌ای برای آسیب‌شناسی و رفع نواقص قانون انتخابات تشکیل شد که در تلاش است تا با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت کشور قانون انتخابات را برای انتخابات آینده در کشور اصلاح کند.

 

کد خبر 224728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز