همشهری آنلاین: گوگل شرکت بزرگی است و همه این را می‌دانند، اما حقیقت این است که صفت بزرگ برای بیان حقیقت این شرکت کافی نیست، این شرکت عظیم است زیرا درحال حاضر 25 درصد کل ترافیک اینترنت روزانه آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده‌است.

براساس گزارش وایرد، وسعت گوگل بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌شد، و این به آن معنی است که تعداد کاربرانی که روزانه به گوگل وصل می‌شوند بسیار بیشتر از رقمی است که پیش از این برآورد شده‌بود. تعداد کاربران گوگل از تعداد کل کاربران فیس‌بوک، نت‌فلیکس و اینستاگرام نیز بیشتر است.

این رقم بالا می‌تواند دلیل سرعت گوگل در ساخت مرکز داده‌هایش را توضیح دهد. سه سال پیش سهم گوگل از ترافیک اینترنت آمریکای شمالی تنها 6 درصد بوده‌است. به گفته کرگ لابوویتز، بنیانگذار شرکت مونیتورینگ اینترنت Deepfield که این اطلاعات جدید را درباره گوگل به دست آورده، شرکت گوگل طی سال گذشته در زمینه مراکز داده‌ها و در زمینه نفوذ در اینترنت رویکردی تهاجمی داشته‌است.

اطلاعات جدید نشان می‌دهند بیش از 62 درصد از اسمارت‌فون ها،‌لپ‌تاپ‌ها و دیگر تجهیزان متصل به اینترنت در سرتاسر آمریکای شمالی دست کم یکبار در روز به گوگل وصل می‌شوند. به گفته لابوویتز سهم ترافیک گوگل در این منطقه خیره‌کننده است که بخش بیشتری از آن به یوتیوب اختصاص دارد اما جستجو، تحلیل، اپلیکیشن‌ها و تبلیغات نیز سهم چشمگیری دارند.

گوگل برای پاسخگو بودن در برابر این حجم از تقاضا به ساخت پایگاه‌داده‌ها در چهار قاره جهان اقدام کرده‌است و همچنین هزاران سرور به نام سرور‌های کَش جهانی گوگل را به ISPهای سرتاسر جهان افزوده‌است. این سرورها محبوب‌ترین‌های محتوای شبکه گوگل را در خود نگه‌می‌دارند،‌این سرورها سه سال پیش در تعدادی از ISPهای آمریکای شمالی وجود داشتند اما اکنون 80 درصد از ISPها شامل این سرورها هستند.

کد خبر 224317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز