جشن رمضان در قالب جشنواره‌های متنوع شهری، فعالیت فرهنگی، هنری و مذهبی در حال برگزاری است.

چراغ جشن‌های رمضان روشن است

در برج میلاد، آسمان نزدیک است!

آسمان نزدیک است، عنوان برنامه‌ی برج میلاد در ماه رمضان است. مهندس فرزاد شیرزاد، مدیر عامل برج میلاد در این‌باره می‌گوید: «جشنواره‌ی ماه مبارک رمضان در برج میلاد تا عید فطر ادامه دارد. برنامه‌های جشنواره هر شب از ساعت 18 تا 2 بامداد برگزار می‌شوند و اغلب برنامه‌ها در ماه مبارک رایگان است.»

او می‌گوید: «از دیگر برنامه‌های برج میلاد می‌توان به برگزاری جشنواره‌ی غذاهای ایرانی و فعالیت بیش از 18 رستوران در برج میلاد، نقالی، سیاوش‌خوانی و... اشاره کرد.»

شیرزاد می‌گوید: «برگزاری جشنواره‌ی رمضان با عنوان «میراث مسلمانان» با حضور بیش از 10 کشور مسلمان با آداب، فرهنگ و غذاهای مختلف در بخش بین‌المللی جشنواره‌ی رمضان از دیگر برنامه‌های برج میلاد است.»

بوستان قیطریه

در بوستان قیطریه هم جشن‌های مهمانی خدا برگزار می‌شود. محسن جلالی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه‌ی یک شهرداری تهران می‌گوید: «جشنواره‌ی بزرگ مهمانی خدا به میزبانی بوستان قیطریه با ساماندهی 50 غرفه‌ی عرضه‌ی محصولات زنان سرپرست خانوار، شمسه‌ی آیینی، شکوفا، مشکات، تسنیم، کتاب، سلامت، آموزش‌های شهروندی، ورزش، مشاوره‌ی دینی و کودکان، عرضه‌ی محصولات غذایی و خوراکی‌های اقوام مختلف و معرفی آداب و سنت‌های آن‌ها در ماه مبارک رمضان از برنامه‌های این ماه است.»

جلالی می‌گوید: «برگزاری برنامه‌ی برآستان جانان از ساعت 18 تا اذان مغرب و جُنگ شبانه از ساعت 22 تا یک بامداد از دیگر فعالیت‌هایی است که به منظور ایجاد اوقاتی شاد و مفرح برای شهروندان درنظر گرفته شده است.»

فرهنگ‌سرای گلستان

چهارمین ویژه برنامه‌ی بر آستان جانان با پرداختن به ویژگی‌ها، آداب و فضیلت ماه نزول قرآن و با شعار محوری «شهر خدا، شهر مهربانی» برگزار می‌شود.

به گفته‌ی محمدرضا جمالی، رییس فرهنگ‌سرای گلستان: «در جشنواره‌ی امسال 15 غرفه‌ی‌ فرهنگی، هنری و مذهبی از جمله آسمانی‌ها، ترنج، کتاب سایه‌بان شهر، کتابت آیات و احادیث با موضوع مهربانی و ...برپا می‌شود.»

جمالی می‌گوید: «جشنواره‌ی برآستان جانان به‌مدت 17 شب از یکم تا 17 ماه رمضان، از ساعت 18 تا افطار در بوستان فدک برگزار خواهد شد. هم‌چنین برپایی نماز جماعت، مراسم افطاری، برگزاری جشن سحرخیزان کوچک و بخش‌های نمایشی از دیگر برنامه‌های برآستان جانان است.»

فرهنگ‌سرای تهران

فرهنگ‌سرای تهران هم تا 17 ماه رمضان، ویژه برنامه‌هایی را در بوستان جوانمردان برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای تهران، جشنواره‌ی بر آستان جانان هرشب از ساعت 21 تا 24 میزبان شهروندان خواهد بود. ترتیل‌خوانی، مناجات‌خوانی ، تلاوت مجلسی قرآن توسط قاریان بین‌المللی، قصص قرآنی و روایت‌های عرفانی و... از جمله بخش‌های مختلف این مراسم معنوی شبانه است.»

کد خبر 223568
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز