جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

کریم اعظمی: علی کریمی پس از پشت سر گذاشتن روزهایی سخت و طاقت‌فرسا در بایرن، روز دوشنبه خداحافظی سردی با مونیخ خواهد داشت.

رسانه‌های عربی خبر از بازگشت جادوگر به لیگ امارات می‌دهند ولی کریمی به احتمال بسیار، فصل آینده حضور در لیگ قطر را تجربه خواهد کرد، مثل ستارگانی چون گابریل باتیستوتا، فرانک دی بوئر، سونی اندرسون، جوزپه گواردیولا، کلودیو کانی‌گیا، فرانک لبوف، مارسل دسایی و اشتفان افنبرگ که در سال‌های آخر بازیگری خود به این کشور کوچک عربی آمدند.

پیوستن کریمی به بایرن مونیخ یک اتفاق مهم بود ولی فوتبال خشک و ماشینی آلمان در نهایت او را مغلوب کرد تا این بازیکن باز هم به کشورهای عربی پناه ببرد. جادوگر که دلش برای دریبل زدن تنگ شده، این بار راه قطر را در پیش خواهد گرفت تا باز هم صدای هلهله عرب‌ها و غریو شادی شیخ‌های ثروتمند را به آسمان ببرد.

تصمیم قطعی کریمی برای جدایی از بایرن کافی بود تا باز هم تیم‌های اماراتی رقابت را برای جذب این بازیکن آغاز کنند. او در حال حاضر از پنج تیم الوحده، العین، الاهلی، النصر و الوصل پیشنهاد دارد ولی مبلغ مورد نظر کریمی منجر به عقب‌نشینی اماراتی‌ها شده، این بازیکن برای دو فصل مبلغی حدود 5/4 میلیون یورو می‌خواهد که تا به حال هیچ یک از باشگاه‌های اماراتی چنین پولی را بابت خرید یک بازیکن پرداخت نکرده‌اند.

شیخ سعید،صاحب باشگاه الوحده امارات تحت هر شرایطی خواستار جذب علی کریمی است ولی پرداخت 5/4 میلیون یورو برای این تیم امکان‌پذیر نیست، آن‌ها خواهان مذاکره با کریمی هستند تا او مبلغ مورد نظرش را کاهش دهد. از طرفی الاهلی هم تلاش خود را برای جذب این بازیکن آغاز کرده ولی کریمی تمایل چندانی برای بازگشت به تیم سابقش ندارد چون مسئولان این باشگاه که رابطه بسیار خوبی با او داشته‌اند از این تیم رفته و اداره الاهلی به دست افراد جدیدی افتاده.

چراغ سبز کریمی به الغرافه و القطر

کریمی برای انتخاب تیم جدیدش فقط چشم به مسائل مالی دارد و برای او مهم نیست که در کدام کشور عربی بازی کند. حضور در لیگ قطر خواسته‌های مالی این بازیکن را برآورده خواهد کرد چراکه تیم‌های قطری مشکلی برای پرداخت این پول ندارند.

علی کریمی

در لیگ این کشور هزینه استخدام تمامی ورزشکاران خارجی در رشته‌های مختلف برعهده کمیته ملی المپیک است و باشگاه‌های فوتبال قطر بابت جذب فوتبالیست خارجی متحمل پرداخت هزینه‌‌ای نمی‌شوند.

کمیته ملی المپیک قطر برای فصل آینده مبلغ 50 میلیون یورو هزینه خواهد کرد تا ستاره‌های فوتبال دوباره راهی لیگ فوتبال این کشور شوند. طبق آخرین اخبار دو تیم الغرافه و القطر به طور جدی خواهان به خدمت گرفتن علی کریمی هستند و حتی کمیته ملی المپیک قطر تأکید کرده که ستاره ایرانی می‌تواند فصل آینده در لیگ فوتبال این کشور توپ بزند.

قطری‌ها با مبلغ مورد نظر این بازیکن موافق هستند، منتهی انتخاب با کریمی است که در نهایت پیراهن کدام تیم را بر تن کند.کریمی پس از استراحتی چند روزه در ایران راهی قطر خواهد شد تا مذاکرات خود را با چند باشگاه قطری آغاز کند.

البته رقابت اماراتی‌ها هم برای جذب این بازیکن ادامه دارد و شاید در نهایت آن‌ها هم حاضر به پذیرش خواسته‌های کریمی شوند. در حال حاضر هیچ مانعی برای حضور کریمی در لیگ قطر وجود ندارد و او می‌تواند به همان پولی که مد نظرش است برسد، کریمی در انتخاب تیم جدید به بهترین پیشنهاد پاسخ مثبت خواهد داد.

جلالی: شانس قطر، بیشتر است

ابوالفضل جلالی مدیر برنامه‌های کریمی در خصوص آخرین وضعیت این بازیکن به همشهری ورزشی گفت: قرارداد علی با مونیخی‌ها به اتمام رسیده، هرچند او در هفته‌های اخیر تبدیل به بازیکن ثابت بایرن شده و از طرف بکن باوئر و هیتسفلد هم مورد تمجید قرار گرفته ولی کریمی دیگر تمایلی برای بازی کردن در فوتبال اروپا ندارد و قطعاً فصل آینده این بازیکن را در کشورهای عربی خواهیم دید.

جلالی افزود: اکثر تیم‌های سرشناس فوتبال امارات خواهان کریمی هستند، ضمن  اینکه الهلال، الاتحاد و الشباب، سه تیم عربستانی هم پیشنهاداتی ارائه داده‌اند ولی به نظر می‌رسد که شانس تیم‌های قطری بیشتر است. برای کریمی مسائل مالی اهمیت زیادی دارد و از طرفی قطری‌ها مشکلی برای پرداخت مبلغ مورد نظر او ندارند، با این شرایط شانس حضور این بازیکن در لیگ قطر بیشتر است.

کریمی در حالی فوتبال اروپا را ترک می‌کند که دو تیم سالزبورگ اتریش و لاکرونیای اسپانیا هم مایل به جذب او هستند ولی جادوگر تصمیم نهایی‌اش را گرفته. او پس از استراحتی چندروزه در شمال کشور به قطر و امارات خواهد رفت تا تیم جدیدش را انتخاب کند. پرداخت 5/4 میلیون یورو به یک بازیکن خارجی یک رکورد جالب برای فوتبال اعراب خواهد بود.

کد خبر 22326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز