یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا در لس انجلس برای نخستین بار مناطقی را در مغز شناسایی کرده‌اند که با گسترش موفق ایده‌ها مرتبط است

مناطق گسترش ایده‌ها در مغز

به گزارش مهر، این تحقیقات از گستره وسیعی از مفاهیم و معانی برخوردار است و می‌تواند به تلاش‌های موثرتری در بهداشت عمومی، تبلیغات متقاعد کننده‌تر و شیوه‌های بهتری برای معلمان برای برقراری ارتباط با دانش آموزان منجر شود.

مایتو لیبرمن، نویسنده ارشد این تحقیقات از دانشکده علوم رفتاری و روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس می‌گوید: تحقیقات ما حاکی از آن است که مردم به طور منظم در حال هماهنگ کردن دیدن چیزهایی هستند که نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگران نیز مفید و جذاب باشد.

امیلی فالک، مجری این تحقیقات در آزمایشگاه لیبرمن و عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات آننبرگ در پنسیلوانیا، نیز اظهار داشت پیش از این تحقیقات نمی‌دانستیم چه مناطقی از مغز با سرایت ایده مرتبط است و همچنین اطلاع نداشتیم چه مناطقی با یک سرایت دهنده موثر ایده‌ها ارتباط دارند.

وی افزود: اکنون مناطقی از مغز را نقشه برداری کرده‌ایم که با ایده‌ها و احتمالا ایده‌هایی که امکان سرایت دارند و همچنین با "فروشنده ایده" خوب مرتبط هستند. در آینده قصد داریم از این نقشه‌های مغزی برای پیش بینی اینکه چه ایده‌هایی امکان موفقیت دارند و اینکه چه کسی می‌تواند به طور موثرتری آنها را گسترش دهد استفاده کنیم.

کد خبر 222150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز