چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در نشستی مشترک بر لزوم اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در تهران و سایر استان‌ها تاکید کردند.

پزشک خانواده

به گزارش واحد مرکزی خبر در این جلسه که جمعی از مسئولان دو وزارتخانه حضور داشتند اسداله عباسی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضع اخیر مسئولان بیمه سلامت ایرانیان در خصوص امکان اجرا نشدن طرح پزشک خانواده در تهران گفت : این موضع گیریها اصلا درست نیست و من تکذیب می کنم.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجرای این طرح با وزارت بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی و پشتیبانی از ان برعهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است ، ابراز امیدواری کرد : بزودی شاهد به بارنشستن این اقدام مهم دولت در کشور باشیم.

عباسی اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 20 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت : با توجه به اینکه نتایج مقدماتی طرح پزشک خانواده در ده استان مثبت بوده است از هفته اینده این طرح همزمان در تهران در سایر استان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

وی افزود : خوشبختانه وزارتخانه های بهداشت و تعاون در باره اجرای طرح پزشک خانواده توافق نظر دارند و اراده ها را جزم کرده ایم که اجرای این کار مهم را از دولت دهم به یادگار بگذاریم.

عباسی در باره مطالبات داروخانه ها و بیمارستان ها از سازمان تامین اجتماعی نیز گفت : این سازمان از هفته آینده پرداختی های خود تا آخر سال 91 را تسویه می کند.

وزیر تعاون همچنین به تشکیل جلسه در شورای عالی بیمه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این جلسه در باره سازمان بیمه سلامت برای یکسان سازی بیمه ها تشکیل خواهد شد و باید بررسی شود که سازمان بیمه سلامت برای یکسان کردن بیمه ها تا چه مرحله ای پیشرفت کرده است.

در این نشست همچنین اقای طریق منفرد وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی با بیان اینکه در این طرح حق الزحمه پزشکان بروز پرداخت می شود ، گفت : هر پزشک هنگامی نخستین معاینه از مراجعه کننده را انجام دهد و پرونده الکترونیکی را تشکیل دهد ، این موضوع تحت پوشش بیمه به شمار می آید و حق الزحمه پزشک به روز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه معاونت راهبردی ریاست جمهوری اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی مورد نیاز این طرح را به وزارت بهداشت اختصاص داده است از اغاز نام نویسی پزشکان عمومی استان تهران برای شرکت در طرح پزشک خانواده از پنجشنبه گذشته خبر داد و افزود: تاکنون حدود دو هزار و پانصد پزشک در تهران نام نویسی کرده اند.

طریقت منفرد پزشکان مورد نیاز این طرح را در سراسر کشور 35 هزار و در تهران نیز پنج تا هشت هزار پزشک اعلام کرد.

وی افزود : اگر بودجه پیش بینی شده که در لایحه دولت برای احرای طرح پزشک خانواده اختصاص یافته است قبل از عید امسال در مجلس تصویب می شد- طرح پزشک خانواده نیز قبل از عید اجرایی می شد اما به علت تاخیر در تصویب بودجه - اجرای آن به بعد از عید امسال موکول شد.

وزیر بهداشت در باره اینکه چرا پزشک خانواده از تهران اغاز شده است ، گفت : سر ریز بیماران استان های دیگر به تهران زیاد است و این موضوع مشکلاتی ایجاد می کرد و به همین دلیل پزشک خانواده ابتدا در تهران اجرا می شود.

طریقت منفرد به سامانه الکترونیکی ثبت نام پزشکان خانواده و اجرای این طرح در سامانه یاد شده اشاره و ابراز امیدواری کرد مشکلات قبلی اجرای پزشک خانواده با این سامانه برطرف شود.

وزیر بهداشت اطمینان داد اعتبار پزشک خانواده بر اساس قانون بودجه پیش بینی شده و بر اساس تعهد معاونت راهبردی ریاست جمهوری تحقق می یابد.

طریقت منفرد ابراز امیدواری کرد در دولت دهم مقدمات اجرایی برنامه پزشک خانواده به گونه ای فراهم شود که دولت آینده آمادگی ادامه آن را داشته باشد ، زیرا اجرای این طرح بزرک قانون است و همه موظف به اجرای آن هستند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: این سامانه همان سامانه ای است که به 75 میلیون نفر جمعیت کشور یارانه می دهد و امکان هرگونه اشتباه را به زیر صفر رسانده است.

طریقت منفرد در باره هدف از نشست امروز با وزیر تعاون گفت : وزارت بهداشت با وزارت تعاون بر سر اجرای برنامه پزشک خانواده هیچ اختلافی ندارد و در تعامل هستند.

کد خبر 221666
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز