پس از انتشار گزارش تخریب خانه‌های بافت تاریخی یزد مالک یکی از خانه‌های تاریخی در بخشی از بافت تاریخی یزد که براساس طرح توسعه امامزاده جعفر یزد احتمال تخریب آن وجود دارد، گفت: افرادی به خانه برخی مالکان در این منطقه آمده و آنها را تهدید کرده‌اند تا خانه‌هایشان را بفروشند.

خانه‌های بافت تاریخی یزد


علی‌محمد پیمانچی به ایسنا گفت: متولیان آستانه امامزاده جعفر یزد برای تخریب این بافت تاریخی آمادگی پیدا کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد اعضای هیأت امنای امامزاده جعفر تصمیم گرفته‌اند تعدادی از خانه‌های تاریخی را که برخی از آنها به دوره قاجار تعلق دارند، تخریب کنند و حتی حاضر هستند این خانه‌ها را با قیمت‌های بالاتر بخرند.

وی با اشاره به‌وجود حسینیه 700ساله «کرمانی‌ها» در این بافت تاریخی که احتمال تخریب آن نیز وجود دارد، گفت: اینکه چه‌کسی این تصمیم‌ها را گرفته است، جای بحث دارد؛ ولی متولیان می‌خواهند وسعت این امامزاده را به اندازه حرم امام رضا(ع) گسترش دهند. این در حالی است که مالکان خانه‌های واقع در این بافت، از این تخریب‌ها ناراضی هستند. وی افزود: فرمانداری به ما اطمینان داده که به‌دلیل نارضایتی مالکان، هیچ خانه‌ای در این بافت خراب نمی‌شود؛ ولی افرادی به خانه‌های مردم می‌آیند و می‌خواهند آنها خانه خود را بفروشند. وی افزود: مردم در این بافت تاریخی نماز می‌خوانند، در امامزاده نیز بعد از گسترش و اجرایی شدن طرح متولیانش، قرار است مردم دعا و نماز بخوانند؛ ولی اگر این پروژه همچنان بدون رضایت مالکان اجرا شود، خواندن هیچ نمازی در این امامزاده درست نیست.

کد خبر 221524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز