پس از اعلام رسمی واگذاری امور سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، دولت نیز اعلام کرد که با واگذاری امور تصدی قابل واگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به تشکل‌های صنفی موافقت کرده است.


پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد که هیأت وزیران بنا به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و در اجرای ماده24 قانون مدیریت خدمات کشوری - مصوب 1386- تصویب کرد؛ مواردی همچون مجوز ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها، مجوز تأسیس و نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی و جهانگردی و صدور جواز تأسیس و پروانه تولید کارگاه‌های هنرهای سنتی و بازارچه‌های صنایع‌دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از مصادیق امور تصدی شناخته می‌شود و این سازمان می‌تواند انجام آنها را به تشکل‌های صنفی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری واگذار کند.

همچنین درصورت لزوم، دستورالعمل اجرایی این تصویب‌نامه ظرف 10روز توسط سازمان یادشده تدوین و ابلاغ می‌شود. این مصوبه را محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ کرده است.

کد خبر 220775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز