گروه حوادث: عامل قتل مرد ترازودار در بازار میوه و تره بار که در یک‌قدمی مجازات قرار داشت با بخشش خانواده مقتول به زندگی برگشت.

دوم مهرماه سال 88مأموران کلانتری کن در جریان درگیری مرگبار در پارکی قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوانی در درگیری با ضربات چاقو به قتل رسیده است. یکی از بستگان مقتول که موضوع جنایت را به پلیس اطلاع داده بود در تحقیقات گفت: مقتول در میدان میوه و تره بار کار می‌کرد و ترازودار بود. وی هر شب پول‌ها را به خانه می‌برد تا حساب و کتاب‌فروش آن روز را انجام دهد. آن شب هم راهی خانه‌اش شده بود که این اتفاق افتاد. او برای رفتن به خانه معمولا از داخل پارک رد می‌شد احتمالا عده‌ای با اطلاع از ماجرا به وی حمله کرده و برای سرقت پول‌هایش دست به قتل او زده‌اند.

بعد از اظهارات این مرد، تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. کارآگاهان به محل کار قربانی رفتند و متوجه شدند 3نفر از کارگرانی که در آنجا کار می‌کردند، بعد از حادثه به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند و دیگر به محل کارشان نرفته‌اند.

این سه نفر تحت تعقیب قرار گرفتند تا اینکه مدتی بعد به دام پلیس افتادند. در شرایطی که هر کدام از آنها دیگری را عامل جنایت معرفی می‌کرد، سرانجام یکی از آنها به‌عنوان عامل جنایت شناسایی شد. او در بازجویی‌ها گفت: مهدی (متهم دیگر پرونده) به من گفت که مقتول هر شب پول‌های حاصل از فروش آن روز را داخل کیسه‌ای می‌ریزد و به خانه‌اش می‌برد. او پیشنهاد سرقت کیسه پولش را داد و من و همکار دیگرمان هم پذیرفتیم.

شب حادثه مهدی در میدان تره و بار منتظر نشست تا هر وقت مقتول وسایلش را جمع کرد تا راهی خانه‌اش شود به ما اطلاع دهد. ما هم درحالی‌که صورتمان را پوشانده بودیم منتظر مقتول بودیم تا اینکه مهدی تماس گرفت و اطلاع داد که مقتول راه افتاده است. وقتی او به پارک آمد من و دوستم به سمت وی حمله ور شدیم و قصد سرقت کیسه پولش را داشتیم اما او مقاومت کرد و نمی‌دانم چه شد که در یک لحظه چاقویی که همراهم بود به شکمش برخورد کرد و ما با برداشتن کیسه پول که حدود یک میلیون تومان داخلش بود فرار کردیم. متهمان بعد از اعتراف به سرقت مرگبار در شعبه 74دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفتند و در پایان جلسه قضات متهم ردیف اول(عامل اصلی جنایت) را به قصاص و 2متهم دیگر را هر کدام به تحمل 10سال زندان و 74ضربه شلاق محکوم کردند.

حکم صادره به تأیید دیوان عالی کشور رسید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. درحالی‌که شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص عامل اصلی جنایت آغاز شده بود خانواده مقتول به دادسرای جنایی تهران رفتند و پیش از اجرای حکم، قاتل را بخشیدند. با گذشت اولیای دم، عامل جنایت از قصاص گریخت و به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

کد خبر 220737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز