همشهری آنلاین: احمدی‌نژاد گفت: به‌زودی زمانی فرا می‌رسد که استعدادها و ژن‌های مثبت به موجودات زنده را به انسان منتقل شده و ناگهان می‌بینیم که با یک کار قد انسان‌ها بلند‌تر می‌شود و امیدواریم ژن‌های اخلاق، ایمان و شجاعت را به برخی‌ها منتقل کنیم.

محمود احمدی‌نژاد

تسنیم نوشت: محمود احمدی‌نژاد پس از افتتاح همزمان 4 هزار و 215 طرح کشاورزی در استان البرز با بیان اینکه در تمامی بخش‌ها از شاهد حرکتی جهشی به سمت قله‌های پیشرفت و توسعه قرارگرفته ایم اظهار کرد: برنامه های تکمیلی و خوبی در دولت انجام شده است و به زودی دستاوردهای این برنامه ها به تمام جهان مخابره می‌شود.

وی به بهره‌برداری از گلخانه پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در استان البرز اشاره کرد و افزود: برنامه کاری این گلخانه انجام انتقال ژن‌های مثبت به گیاهان برای مقابله با آفات است و می‌توان با افزودن ژن‌های مثبت به قوزه پنبه، این گیاه را در برابر آفاتی که آن را تهدید می‌کند مقاوم کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دستاورد جوانان دانشمند ما در این گلخانه بسیار فراتر از کارهای پژوهشی در حوزه علوم کشاورزی است افزود: در طبیعت آفاتی وجود دارد که سبب کاهش محصولات و کیفیت ودر نهایت سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون طرح های استراتژیک این پژوهشکده به طور محدود در چند کشور انجام شده تصریح کرد: امروز جوانان ما به دانش بیوتکنولوژی دست یافته و در آینده ای نزدیک استعدادها و ژن‌های مثبت را به موجودات زنده مانند انسان منتقل می‌کنیم.

احمدی‌نژاد اظهارکرد: ما این دانش پیشرفته را در اختیار گرفته‌ایم و به‌ زودی با اجرای طرح‌های علمی و تحقیقاتی، بیماری‌هایی قلبی و عروقی را به طور کامل برطرف کرده و با توجه به توانمندی و استعداد دانشمندان جوان کشور این موفقیت‌ها و رسیدن به مرزهای علمی پیشرفته میسر می‌شود.

رئیس‌جمهور افزود: کارهای بزرگی در دولت‌های نهم و دهم به ویژه در حوزه کشاورزی صورت گرفته است که البته ذهن‌های کوچک که نمی‌توانند این موفقیت‌های بزرگ را درک کنند و به تخریب آن می‌پردازند و داد و فریاد به راه می‌اندازند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: یک شوخی هم ما با دیگران می کنیم و امیدواریم با دانش‌ بیوتکنولوژی نوینی که در اختیار گرفته‌ایم، ژن‌های اخلاق، ایمان و شجاعت را به برخی‌ها منتقل کنیم.

کد خبر 220479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز