گروه ادب و هنر: در روزهایی که جواد شمقدری در تدارک بازگشایی خانه سینما به سبک و سیاق موردعلاقه خود است، انتشار نامه‌ای که احمدی‌نژاد در تاریخ 11فروردین‌ماه92 برای او نوشته همه چیز را به‌ضرر رئیس سازمان سینمایی کشور کرد.

 نامه‌ای که در آن صراحت کلام و لحنی منتقدانه به چشم می‌خورد و از شمقدری خواسته شده برای بازگشایی خانه سینما تنگ‌نظری نکند و سراغ گرایش‌ها و اغراض شخصی نرود و جالب اینکه رئیس سازمان سینمایی با وجود این نامه همچنان راه خودش را رفته است.

البته به‌نظر می‌رسد با انتشار نامه تند رئیس‌جمهور که دیروز اولین‌بار خبرگزاری ایسنا آن‌را روی خروجی خود گذاشت داستان بازگشایی خانه سینما باز هم شکل و شمایل تازه به خود بگیرد. در متن نامه رئیس‌جمهور خطاب به جواد شمقدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، چنین آمده است:

«بسمه تعالی، جناب آقای شمقدری چرا اینقدر بسته و با تنگ‌نظری برخورد می‌شود. باید اجازه داد یک نهاد صنفی کار خودش را بکند. اکثریت قاطع اعضای خانه سینما متعهد به کشور و ارزش‌های الهی و انسانی هستند. کاری نشود که گرایشات و اغراض شخصی و گروهی به‌نام انقلاب معرفی یا خدای‌ناکرده با استفاده از قدرت سازمانی تحمیل گردد. فوری مشکل را حل کنید و اعلام نتیجه شود.»

نتیجه نامه تند احمدی‌نژاد، دستور به جواد شمقدری مبنی بر تشکیل هیأت بازگشایی خانه سینما بود که مخالفت صریح هیأت مدیره خانه سینما و رؤسای اغلب اصناف سینمایی را درپی داشت. جواد شمقدری در واکنش به دستور مجدد رئیس‌جمهور گفت: ما آخرین وضعیت را به آقای احمدی‌نژاد توضیح دادیم و ایشان متوجه شدند که دوستان خانه سینما در حال شیطنت و شانتاژ هستند و نمی‌خواهند این نهاد صنفی در این دولت باز شود. فرهاد توحیدی نیز در این رابطه به ایسنا گفت: متأسفیم که تاکنون این دستور پنهان مانده و روشن است که چرا پنهان شده چون نمی‌خواستند مشکلات به‌صورت قانونی حل شود.

کد خبر 220420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز