همشهری آنلاین: 7 رئیس دانشگاه طی نامه یا بیانیه‌‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور منتخب تبریک گفتند که در میان آنها نام فرهاد رهبر و بیژن رنجبر روسای دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس نیز دیده می‌شود؛ همان دو دانشگاهی که یک روز قبل از تحویل سال 1392 نامه محمود احمدی‌نژاد به وزیر علوم برای برکناری‌ رئیس‌شان منتشر شد و روسای آنها چند صباحی مورد غضب قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، روسا یا روابط عمومی برخی دانشگاه‌های کشور طی پیام‌های جداگانه‌ای که بعضا بر روی وب سایت دانشگاه‌ها یا در فضای کالبدی این مراکز علمی منتشر شده است از مردم حماسه‌آفرین کشورمان بخاطر شرکت در انتخابات 24 خرداد ماه قدردانی کرده‌اند و البته برخی از آنها طی نامه یا پیامی به طور مستقیم به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تبریک گفته‌اند.

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، به حضور چشمگیر و دشمن‌شکن ملت ایران در انتخابات 24 خرداد ماه اشاره کرده و از سوی مسئولان دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران را به وی تبریک گفت.

دکتر بیژن رنجبر، رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز طی نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، به نمایندگی از خانواده دانشگاه تربیت مدرس، حماسه سیاسی 24 خرداد را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و رئیس جمهور منتخب تبریک گفته و توفیق خدمت صادقانه و خالصانه برای حسن روحانی و رقبای انتخاباتی‌اش آرزو کرده است.

فرهاد رهبر و بیژن رنجبر دو رئیس دانشگاهی بودند که یک روز قبل از تحویل سال 1392 ، نامه خواسته محمود احمدی‌نژاد از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای برکناری این دو رئیس دانشگاه را بر روی سایت‌ها مشاهده کردند اما با همه اینها همچنان رئیس ماندند.

دکتر محمدسعید جبل عاملی، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در پیام تبریک به رئیس جمهور منتخب آورده است: امید است با همکاری و همفکری همه نیروهای متخصص و متعهد، و با بهره‌برداری از همه تجربیات گذشته، در جهت خلق حماسه اقتصادی و تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران که میراث گران‌بهای شهدا و امام شهدا است، همواره موفق و موید باشید.

دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پیامی انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس‌جمهور ایران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران تبریک گفته و آورده است: برای دانشگاه آزاد اسلامی دو اصل ولایتمداری و قانونمداری شرط حرکت در مسیر انتخابات بود و از ابتدا و قبل از برگزاری انتخابات اعلام کرد به هر یک از کاندیداهای محترم که آرای حداکثر رأی‌دهندگان را جلب نماید و وفق قانون، مسئولیت خود را آغاز کند،‌ پیشاپیش تبریک می‌گوید و هیأت رئیسه دانشگاه و همه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی برای همه کاندیداهای احراز صلاحیت شده، آرزوی عاقبت به خیری و توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اخلاقمداری را نمود.

رئیس دانشگاه آزاد در بخش دیگر این پیام ابراز امیدواری کرده است: امیدوار هستیم که دولت منتخب ملت همان‌گونه که ملت ایران حماسه سیاسی را به منصه ظهور گذاشتند، طبق منویات رهبر معظم انقلاب در آفریدن حماسه اقتصادی و برداشتن گامی مهم در راستای اعتلای کشور عزیزمان و آسایش و رفاه بیش از پیش این ملت سلحشور و همیشه در صحنه، به یاری خداوند عزوجل، موفق باشد. همچنین از دیگر کاندیداهای ریاست‌جمهوری که با رعایت اخلاق اسلامی و سعه‌صدر در به وقوع پیوستن این رویداد مهم و خلق حماسه سیاسی تلاش کردند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

دکتر عباس کتابی، رئیس دانشگاه کاشان نیز در پیامی تحقق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه را به رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهور منتخب مردم حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی و مردم شریف ایران به خصوص دانشگاهیان تبریک گفت.

دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز و حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیّری رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز نیز در پیام مشترکی انتخابات 24 خرداد را آزمون خیره‌کننده‌ای دانسته و ضمن تبریک به مناسبت این پیروزی بزرگ به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ملت بزرگ و حماسه‌ساز ایران، به ویژه دانشگاهیان و رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، از درگاه خداوند متعال برای وی توفیق حسن انجام وظیفه در انجام این رسالت خطیر آرزو کرده‌اند.

دکتر حسن صدقی، رئیس دانشگاه ارومیه در پیامی حضور مردم در حماسه 24 خرداد را هوشمندانه و باوقار و تیر خلاصی بر دشمنان دیرینه و قسم خورده انقلاب شکوهمند اسلامی نامیده و تاکید کرده است: ثمره این بینش، انتخاب مردی از خدمتگزاران عرصه‌های دینی و اعتقادی است که سکان اداره کشور را بدست می‌گیرد. بر این باوریم که این حرکت عظیم و خدایی در کنار مردم فهیم استان و کشور، بار دیگر فضای دانشگاه‌های کشور را به فضای امید به آینده علمی و فرهنگی تبدیل و این مجموعه‌ها را برازنده یک ملت خداجو و ولایت‌مدار خواهد نمود.

رئیس دانشگاه ارومیه در بخش دیگری از این پیام آورده است: بر خود فرض می‌دانیم از سوی جامعه علمی کشور به سایر کاندیداها اعلام نماییم که هر چند نتوانسته‌اند به عرصه اجرایی کشور راه یابند اما حرمت همت بلندی که برای خدمت به مردم داشتند در نظر این ملت همچنان محفوظ است.

روابط عمومی دانشگاه ارومیه نیز با بکار بردن تعابیر "پرشور" و "آگاهانه" از حماسه سیاسی 24 خرداد ماه، در پایگاه رسمی این دانشگاه منتشر کرده است: به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاهیان دانشگاه مادر استان آذربایجان غربی، دانشگاه ارومیه، تبریکات صمیمانه خود را به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی ابراز نموده و آرزوی موفقیت و تعالی در همه عرصه های ملی و بین‌المللی را برای ایشان دارد.

بر طبق این گزارش، پایگاه رسمی دانشگاه زنجان نیز به نقل از دفتر ریاست و روابط عمومی این دانشگاه نوشت: دانشگاه زنجان ضمن قدردانی از مجریان و ناظران انتخابات، انتخاب حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک عرض نموده و برای ایشان در نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت می‌نماید.

پایگاه رسمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در پی خلق حماسه بزرگ سیاسی 24 خرداد 1392 بیانیه روابط عمومی این دانشگاه را منتشر کرد که در آن آمده است: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ضمن سپاس و قدردانی از مردم فهیم و موقعیت‌شناس ایران اسلامی برای این حضور آگاهانه و خلق حماسه بزرگ سیاسی به رییس جمهور منتخب مردم؛ جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تبریک گفته و برای ایشان در جهت دفاع از آرمان‌ها و حقوق ملت ایران و اعتلاء و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت می‌کند.

معاونان پژوهش و فناوری و فرهنگی دانشگاه قم نیز هر کدام در پیام‌های جداگانه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی تبریک گفته‌اند.

سید محمدجواد وزیری‌فرد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم در پیام خود آورده است: جناب آقای دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران مورد دعای خاضعانه و متضرعانه ما به درگاه خداوند است وتوفیقات ایشان را در خدمت به ملت ازدرگاه حضرت حق طلب می‌کنیم و به یاری خدا با مواظبت بر هشدارها و آگاهی بخشی‌های رهبر معظم انقلاب، هوشیارانه توطئه‌های دشمنان خارجی و تنگ‌نظران داخلی را که در پی منافع شخصی خود و برای انتقام از این ملت به دامن زدن به صف‌بندی‌های موهوم بین ملت امید بسته و آنها را پررنگ می‌نمایند نقش بر آب می‌نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شاهرخی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم نیز در پیام تبریک به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات 24 خرداد ماه و با تبریک به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تاکید کرد: امیدواریم که شاهد دولتی متعالی و متعادل و اخلاقی و عدالت‌پیشه باشیم که مستحق نظام جمهوری اسلامی است.

هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز حضور گسترده و پرشکوه آحاد مردم کشورمان در انتخابات 24 خرداد و خلق حماسه سیاسی را به رهبر معظم انقلاب، ملت فهیم و ولایتمدار، حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب ملت و جامعه بزرگ دانشگاهی تبریک و تهنیت گفته‌اند.

پایگاه رسمی دانشگاه صنعتی قم نیز با انتشار بیانیه هیأت رئیسه، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به مناسبت حماسه سیاسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، منتشر کرد: این حماسه عظیم را به مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی)، رئیس جمهور منتخب مردم جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی و تمامی حماسه آفرینان تبریک عرض نموده و موفقیت و پیروزی ایران عزیزمان را در همه عرصه‌ها در ظلّ توجهات امام عصر (عج) از خداوند مسئلت می نماییم.

پایگاه رسمی دانشگاه صنعتی سهند نیز نوشت: دانشگاه صنعتی سهند ضمن تبریک این حماسه بزرگ به آحاد ملت شریف و همیشه در صحنه ایران،  مقام معظم رهبری و رئیس جمهور منتخب مردم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، از تلاش‌های مجدانه همه دست‌اندرکاران امر انتخابات و رسانه‌های مختلف که موجبات برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات را فراهم آوردند، تقدیر و تشکر کرده و مزید توفیقات رئیس جمهور منتخب را در خدمت به مردم  شریف و آگاه ایران اسلامی از درگاه حضرت احدیت خواستاریم.

روابط عمومی دانشگاه‌های پیام نور و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای که در پایگاه رسمی این دو دانشگاه منتشر شده است به رئیس جمهور منتخب تبریک گفتند.

کد خبر 220381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز