گروه بورس: سازمان بازرسی کل کشور هم وارد ماجرای خصوصی‌سازی سهام شرکت‌های بیمه شد و اعلام کرد: به بررسی برنامه‌ها و اقدامات وزارت اقتصاد درباره نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در بیمه می‌پردازد.

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان بازرسی‌ کل‌کشور، بازرسان این سازمان، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده برای توسعه بخش غیردولتی و برنامه‌ها و اقدامات ستاد اجرایی اصل 44 در واگذاری شرکت‌های بیمه آسیا، البرز، دانا و نحوه ارزیابی دارایی‌ها و اموال این شرکت‌ها و تعیین دقیق ارزش سهام آنها را بررسی می‌کنند.

همچنین بررسی عملکرد مسئولان شرکت‌های بیمه برای زمینه‌سازی واگذاری و تعامل آنان با سازمان خصوصی‌سازی از دیگران برنامه‌های نظارتی سازمان بازرسی در این حوزه خواهد بود.

طبق این گزارش نحوه نظارت بیمه مرکزی بر واگذاری شرکت‌های بیمه و راهکارهای تدوین شده برای جلوگیری از ایجاد انحصارهای جدید در واگذاری شرکت‌های بیمه هم مدنظر بازرسان خواهد بود.

این گزارش حاکی است: گزارش‌های بازرسان از مسائل مورد اشاره باید با سرفصل‌های ابتکارها و خلاقیت‌ها، نقص‌ها و مشکلات و تخلف‌ها تهیه شود و در تهیه آنها به اسناد و مدارک مدیران، مسئولان، کارکنان و منابع موثق توجه شود.

کد خبر 21997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز