روز گذشته به رسم همه ساله مراسم روز ملی اصناف با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس شورای اصناف و حبیب‌الله عسگر اولادی برگزار شد.

به گزارش همشهری در این مراسم که اهالی صنوف و رؤسای برخی اتحادیه‌ها نیز در آن حضور داشتند، رئیس شورای اصناف از موافقت بانک مرکزی با تشکیل بانک اصناف خبر داد.قاسم نوده فراهانی همچنین اظهار داشت: اصناف در این 8 سال در کنار دولت نهم و دهم صادقانه خدمت کردند و این همکاری بین دولت و اصناف همواره دوجانبه بوده است و از همین‌جا هم اصناف با آقای روحانی و دولت یازدهم برای همکاری بیعت می‌کنند.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: قانونی که پس از ۵ سال در مجلس تصویب شده است، مشکلاتی دارد و این قانون را اصناف قبول ندارند و باید اصلاح شود. نوده فراهانی گفت: قانون نظام صنفی بعد از 5 سال به صحن مجلس آمد، اما بخش‌هایی از این قانون تغییر پیدا کرده است که مورد قبول اصناف نیست، لذا باید اصلاح شود، اگر قانون با این شکل تصویب شود، چیزی را تغییر نمی‌دهد و این قانون نه‌تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند، بلکه مشکلات ما را زیاد می‌کند.

رئیس شورای اصناف گفت: بانک مرکزی با ایجاد بانک اصناف موافقت کرده است و ما به‌دنبال سرمایه اولیه بانک هستیم و برای شعبات بانک نیز مشکلی نداریم و می‌توانیم از ساختمان‌های مجامع عمومی صنفی استفاده کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم با بیان اینکه با مصوبه مجلس، شورای اصناف به اتاق اصناف تبدیل شد، گفت: برنامه مناسبی برای ذخیره کالا تا پایان سال وجود دارد و امسال‌ماه رمضان آرامی خواهیم داشت. مهدی غضنفری اظهار داشت:

در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور منتخب داشتم بحث اصناف نیز مطرح شد و آقای روحانی از زحمات اصناف در تنظیم بازار تشکر کردند. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با مصوبه مجلس شورای اصناف به اتاق اصناف تبدیل شد که در این خصوص باید از همکاری مجلس و شورای اصناف تشکر کرد.

غضنفری با اشاره به حضور اصناف و بازاریان در مقاطع حساس کشور گفت: اصناف در اجرای قانون هدفمندی حضور جدی داشته‌اند، لذا ما در زمان تحریم‌ها هم نیازمند همان پایمردی‌ها و جوانمردی‌ها هستیم چرا که دشمن به‌دنبال گرانی‌های بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه، در بخش تولید نیز باید مشارکت مردم و اصناف بیشتر باشد گفت: در نبرد اقتصادی که وجود دارد، ما نیازمند مشارکت بیشتر اصناف هستیم.وزیر صنعت گفت: شورای اصناف و معاونت بازرگانی داخلی برای‌ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کرده‌اند و موجودی‌های کشور بیش از سال گذشته است و مشکلاتی که درخصوص قیمت مرغ وجود داشت، امسال دیگر وجود ندارد و‌ماه مبارک رمضان آرامی خواهیم داشت.

کد خبر 219941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز