مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افزایش 4 برابری هزینه‌های خرید دوربین‌های کنترل سرعت گفت:850 دوربین نظارت تصویری در سطح شهر وجود دارد که امر نظارت را انجام می‌دهند و قرار است حدود 35 دوربین به دوربین‌های موجود در پایتخت افزوده شود.

حجت‌الله بهروز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که در سطح شهر تهران 850 دوربین نظارت تصویری وجود دارد که امر نظارت را انجام می‌دهند گفت: قرار است حدود 35 دوربین به دوربین‌های موجود در پایتخت افزوده شود اما با توجه به نیاز شهر تهران و افزوده شدن به تعداد بزرگراه‌ها، پل‌ها و تونل‌ها، تا پایان سال حدود 150 دوربین ثبت سرعت نیز با بودجه معاونت حمل و نقل و ترافیک وارد مدار خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر شیوه توزیع دوربین‌ها در سطح شهر،‌ اظهار داشت: طی برنامه 5 ساله قرار بود تا پایان سال 92 حدود 1300 دوربین در سطح شهر وجود داشته باشد اما به دلیل تنگناهای مالی که در چند سال خیر شهرداری با آن مواجه بود و همچنین افزایش حدود 4 برابری هزینه‌ها در این بخش، باعث شد به شکل مطلوب به اهدافمان دست پیدا نکنیم ولی سعی کردیم از آنچه تعیین شده فاصله زیادی نگیریم؛ بر این اساس نیز فکر می‌کنم تا پایان سال بیش از یک هزار دوربین در سطح شهر وجود خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اولویت‌هایمان محدوده طرح ترافیک است و هرچه معابر بزرگراهی گسترش پیدا می‌کند به سرعت سیستم‌های نظارت تصویری را به آن اضافه می‌کنیم،‌ شریان‌‌های اصلی به ویژه در مرکز شهر که نیاز مبرم برای نصب دوربین دارد در اولویت نصب دوربین بوده‌اند و در حال حاضر نیز در نظارت‌های تصویری وضعیت خوبی داریم.

وی با بیان اینکه در بزرگراه‌ها پوشش کامل داریم و دید مناسبی از ترافیک وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر تا لبه‌های شهر نظارت تصویری گسترده شده و در جنوب شهر تا عوارضی قم،‌ از غرب تا انتهای شهر تا حدود 20 کیلومتری اتوبان تهران-کرج تحت نظارت‌ قرار دارند. تقریبا همه ورودی‌ها و خروجی‌های شهر مجهز به نظارت تصویری هستند.

حجت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت‌ هر دوربین چه میزان است، خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که خرید دوربین‌ها در بر دارد تنها به خود دوربین منتهی نمی‌شود و هزینه‌های جانبی دیگری هم در کنار آن وجود دارد که نصب و بهره‌برداری مانند شبکه فیبر، بخش‌های عمرانی و سخت‌افزاری آن را شامل می‌شود. بر اساس برآوردهای ما حدود 130 تا 140 میلیون تومان برای هر دوربین هزینه می‌شود تا یک دوربین نظارت تصویری وارد مدار شود. این در حالی است که در سال‌های گذشته هزینه هر دوربین حدود 3 تا 40 میلیون تومان بود ولی اخیرا این هزینه‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 219542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز