یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

علیرضا سلطانی:ژ با پایان‌یافتن هیجانات انتخاباتی در روزهای آینده، رئیس‌جمهور یازدهم تلاش خود را برای تشکیل دولت جدید آغاز می‌کند.

بدون تردید مهم‌ترین دغدغه و نخستین اولویت رئیس‌جمهور منتخب در تشکیل کابینه، ساماندهی اقتصاد است موضوعی که کاملا در تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری برجسته شد و یکی از انگیزه‌های بالای مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری بود.

سامان اقتصادی برای فعالان اقتصادی و زدودن زندگی عادی مردم از مشکلات و چالش‌های اقتصادی در شرایط کنونی یک نیاز واقعی و الزام اساسی است. بدون تردید دولت آینده در مسیر ساماندهی اقتصاد با سختی‌ها و چالش‌های زیادی مواجه است. این انتظار که با درپیش گرفتن همه تدابیر و سیاستگذاری‌ها بتوان آثار واقعی و عملی ساماندهی اقتصاد را خیلی سریع در فعالیت‌های روزمره مشاهده کرد، البته انتظاری واقع‌بینانه و درست نیست چراکه مدیریت کارآمد اقتصادی مستلزم برنامه‌ریزی و سیاستگذاری علمی و کارشناسی به‌دور از هیجانات و بخشی‌نگری است. تحقق این مهم خود البته سخت است. اما آنچه این راه سخت و توانفرسا را آسان، کم‌هزینه و ثمربخش می‌کند، فضای عمومی پس از انتخابات 24خرداد است.

مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و خلق حماسه سیاسی در پرتو افزایش اعتماد عمومی به نظام و به‌دنبال آن بالاگرفتن شور و نشاط ملی، دمیده‌شدن مجدد روحیه امید و اعتماد، شور کار و تلاش عمومی در کشور را افزایش داده و ظرفیت و فرصت‌های ساماندهی اقتصاد ملی را به لحاظ روانی و رفتاری دوچندان کرده است. به این موارد باید دوربودن از تحرکات سیاسی مخرب پس از انتخابات و حفظ و تقویت انسجام سیاسی در کشور از یک سو و تحیرجهانی از مشارکت گسترده مردم در انتخابات و استقبال از آن را اضافه کرد. آنچه در این راستا از اهمیت برخوردار است شناخت دقیق این فرصت‌ و تلاش مدبرانه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مضاعف ایجاد شده تا شکل‌گیری کامل دولت یازدهم است.

کد خبر 219166
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز