همشهری آنلاین: جمعیت 7.2 میلیاردی جهان در دوازده سال آینده یک میلیارد نفر افزایش یافته و تا سال 2050 میلادی به 9.6 میلیارد نفر خواهد رسید.

به گزارش ایرنا سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود درباره رشد جمعیت جهان با اعلام این آمار، بیشترین و سریعترین افزایش جمعیت جهان را از آن کشورهای در حال توسعه دانست.

در گزارش چشم انداز جمعیت جهان که روز پنجشنبه توسط سازمان ملل منتشر شد، آمده است: هرچند روند رشد جمعیت در سطح جهانی کند شده است، برخی کشورهای در حال توسعه بویژه در آفریقا با سرعت رشد جمعیت روبرو هستند.

بر اساس این گزارش جمعیت کشورهای توسعه یافته در مجموع تا سال 2050 افزایش نخواهد یافت و در مرز 1.3 میلیارد باقی خواهد ماند.

این گزارش می افزاید: در مقابل جمعیت 49 کشور توسعه نیافته دو برابر شده و از حدود 900 میلیون در سال 2013 به 1.8 میلیارد در 2050 خواهد رسید.

این گزارش می افزاید: در حالیکه نسبت کودکان به هر زن در کشورهای در حال توسعه به مانند چین، برزیل، ایران، هند و آفریقای جنوبی کاهش سریع داشته، در مجموع برخی کشورهای دارای نرخ زاد و ولد بالا به مانند افغانستان و برخی کشورهای افریقایی، رشد جمعیت بالایی خواهند داشت.

این گزارش همچنین هند را تا سال 2020 پرجمعیت ترین کشور جهان دانسته و می افزاید که هند تا این سال جای چین را به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان خواهد گرفت.

در این گزارش درباره چالش جمعیتی اروپا هشدار داده شده و آمده است: جمعیت اروپا 14 درصد کاهش خواهد یافت.

کد خبر 218947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز