پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روزنامه بریتانیایی نوشت: ادامه بحران مسکن در این کشور باعث شده تعدادی از مردم به زندگی در غارهای دست‌ساز روی آورند

cave-dwellers

cave-dwellers

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «تلگراف»، در شرایطی که بحران مسکن در بریتانیا خارج از کنترل می‌شود، مردم بی‌خانمان ناچار به زندگی در غار می‌شوند.

آمارهای در بخش‌هایی از منچستر نشان می‌دهد که شمار مردمی که نمی‌‌توانند خانه بخرند، زیاد شده‌اند. یکی از بررسی‌ها حاکی از آن است که در یکی از بدترین مناطق، مردم مجموعه‌ای از غارهای ماسه‌سنگی را برای سکونت برگزیده‌اند.

در«استوکپورت» که در منچستر قرار دارد، طی سال گذشته 42 درصد افراد قادر به تامین مسکن نیستند. چندی پیش چهار نفر به سختی در محل نگهداری مخفی حیوانات در ارتفاع 20 فوتی که دور از انظار عمومی بود نگهداری می‌شدند و در آن به سختی می‌خوابیدن این غارها هم‌اکنون مورد استفاده مردی استونیایی است که چندین هفته گذشته از «وست‌میدلند» آمده است.

«جاناتان بیلینگز» مدیر یک سازمان خیریه اعلام کرد که شمار افرادی که هر روز درخواست حمایت می‌کنند، از حدود 60 یا 70 نفر به حدود 140 نفر در سه سال گذشته رسیده است.وی به خصوص تاکید دارد که این میزان افزایش به ویژه در میران طبقه متوسط دیده می‌شود و این یعنی، افرادی که سالها کار می‌کردند، ناگهان همه‌ دارایی خود را از دست دادند.

وی گفت: متاسفانه در چنین شرایطی مردم در مناطق بسیار خطرناکی می‌‌خوابند. من افرادی را می شناسم که در رودخانه می افتند و گاهی نیز کودکان کیسه‌خواب‌های آنان را وقتی درون آن خوابیده‌اند، آتش می‌زنند. من نمی‌دانم که آیا سیاستمداران از این چیزها آگاهی دارند یا خیر. ما باید به همراه هم به این افراد کمک کنیم چرا که هیچ کس نمی‌خواهد کسی در غار زندگی کند.»

شمار بی‌خانمان‌ها در اروپای شرقی نیز به طور قابل توجهی افزایش داشته است.

کد خبر 218595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز