همشهری آنلاین: مقامات پزشکی ترکیه در حالی که این کشور وارد پنجمین روز اعتراضات مردمی ضددولتی می‌شود، خبر کشته شدن ۲ نفر از معترضین را تأیید کردند.

معترضین ترکیه

تسنیم به نقل از راشا تودی نوشت: روز گذشته (دوشنبه) اتحادیه پزشکان ترکیه، مرگ عبدالله جومرت، 22ساله، را در شهر انطاکیه که در استان حاتای نزدیک مرز ترکیه و سوریه قرار دارد، تأیید کرد.

از زمان بروز ناآرامی‌های روز جمعه در استانبول این دومین گزارش مرگ است که مورد تأیید قرار گرفته است.

بنا به گزارش رسانه‌های ترک، جومرت بر اثر تیراندازی یک فرد ناشناس کشته شده است. این در حالی است که بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی پلیس محلی را مسئول این رویداد قلمداد کرده‌اند.

عبدالله جومرت، یکی از اعضای شاخه جوانان حزب خلق جمهوری‌خواه بود.

اتحادیه پزشکان ترکیه همچنین صبح روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که محمد آیوالیتاس 20ساله، بر اثر تصادف با یک خودرو در محله ماییس استانبول کشته شده است.

اگرچه بسیاری از کاربران ترک در رسانه‌های اجتماعی مسئولیت مرگ آیوالیتاس را متوجه پلیس می‌دانند اما هنوز چنین ارتباطی اثبات نشده است. ظاهراً خودروی مذکور هشدارها را برای توقف نادیده گرفته با سرعت به‌سمت جمعیت معترضین حرکت کرد.

به گزارش مجمع پزشکی ترکیه خشونت‌ها تاکنون منجر به زخمی شدن 3195 نفر شده که وضعیت 26 نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

اعتراضات ترکیه در پی تصمیم دولت این کشور برای تخریب درختان یک پارک برای احداث یک مجتمع فرهنگی ــ تجاری ایجاد و سپس تبدیل به اعتراضات سراسری علیه دولت حاکم حزب عدالت و توسعه به‌رهبری رجب طیب اردوغان شد.

کد خبر 217341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز