همشهری آنلاین: روزنامه الدیار لبنان از همکاری سازمان‌های امنیتی اردن و سوریه و ناکام ماندن طرح جبهه النصره برای ترور بشار اسد خبر داد.

ایسنا نوشت: روزنامه الدیار لبنان به نقل از سفیر یکی از کشورهای عربی در لبنان اعلام کرد: سازمان اطلاعات اردن موفق شد طرح جبهه النصره برای ترور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را ناکام بگذارد.

وی بدون اشاره به زمان عملیات ناکام گذاشتن این طرح گفت: جبهه النصره تصمیم داشت با همکاری یکی از افسران جدا شده از نظام سوریه هواپیمای حامل بشار اسد در فرودگاه الاذقیه را هدف قرار دهد و اسد را ترور کند.

این سفیر عربی در ادامه اعلام کرد: طرح ترور اسد توسط سازمان اطلاعات اردن کشف و به سازمان اطلاعات سوریه اطلاع داده شد.

درباره جزئیات این طرح نیز روزنامه الدیار نوشت: بر اساس این طرح یک عضو جبهه النصره در تلاش بود تا با کمک افسر جدا شده از نظام سوریه به محل فرود هواپیمای اسد در فرودگاه الاذقیه نزدیک شده و با یک موشک دوش پرتاب از نوع سام 7 هواپیمای وی را هدف قرار دهد اما این طرح توسط سازمان اطلاعات اردن فاش شد.

بر این اساس پس از بلند شدن هواپیمای اسد از فرودگاه دمشق به سمت حلب، نیرو‌های امنیتی با کمک دستگاه امنیتی اردن توانستند یک مکالمه بی‌سیم ناشناس را شنود کنند که در آن از پرواز هواپیمای ویژه بشار اسد و مسیر آن اطلاعاتی داده شد به همین دلیل فورا به خلبان اطلاع داده شد که مسیر خود را تغییر دهد و به فرودگاه مزه در نزدیکی دمشق برود.

همچنین پس از پیگیری‌های سازمان‌های امنیتی سوریه مشخص شد 9 تن از عوامل جبهه النصره مکالمات درباره پرواز هواپیمای اسد را انجام داده‌ند و این جبهه طرحی برای ترور اسد در فرودگاه لاذقیه در دست دارد.

70 درصد سوری‌ها طرفدار نظام اسد هستند

در همین حال روزنامه ورلدتریبیون آمریکا نوشت، بر اساس آخرین اطلاعات 70 درصد ملت سوریه طرفدار نظام بشار اسد هستند.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: کشورهای عضو ناتو در آخرین اطلاعات و گزارش‌های به دست آمده، اعلام کردند: انقلابی بزرگ در موضع ملت سوریه نسبت به نظام این کشور ایجاد شده است.

این روزنامه اعلام کرد: در اطلاعات و اظهارات مقا‌م‌های کشورهای عضو ناتو در ماه‌های گذشته از فعالان و سازمان‌های کمک‌رسانی مستقل در سوریه جمع‌آوری شده مشخص شده است که بیشتر مردم موضع‌شان را به نفع بشار اسد تغییر داده‌اند.

این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود و از این بیانیه‌ها و اطلاعات آگاهی داشت، نوشت: این اطلاعات حاکی از آن است که اکثریت مردم سوریه پس از ورود القاعده و فعالیت در سوریه رویکرد خود را تغییر داده و اسد را برای قدرت در سوریه ترجیح می‌دهند.

بر اساس اظهارات این منبع، در اطلاعات جمع‌آوری شده توسط کشورهای عضو ناتو مشخص شده که 70 درصد از مردم سوریه طرفدار نظام بشار اسد هستند.

این در حالی است که 20 درصد بی‌طرف بوده و تنها 10 درصد از مردم این کشور حامی گروه‌های شورشی در سوریه‌اند.

روزنامه ورلدتریبیون در ادامه اعلام کرد: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در شش ماه گذشته تغییرات عمیقی در مواضع ملت سوریه به ویژه در مواضع سنی‌های این کشور که حامی گروه‌های شورشی بودند، ایجاد شده است.

کد خبر 217121
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز