همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی سه شنبه شب در چارچوب رقابت‌‌های مقدماتی جام جهانی میهمان قطر است که این بازی حکم مرگ و زندگی را دارد.

کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 20:45 سه شنبه 14 خرداد میهمان قطر است تا دیدار برگشت خود برابر این تیم را در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برگزار کند، دیداری که نتیجه پایانی آن امضای حکم مرگ یا زندگی شاگردان کی‌روش خواهد بود.

این دیدار از این جهت برای تیم ملی حساس است که قطر با پشت سر گذاشتن 6 دیدار خود و یک بازی بیشتر نسبت به ایران با 7 امتیاز در رده چهارم جدول گروه A قرار دارد و این در حالی است که شاگردان کی‌روش با یک بازی کمتر و با همین اندوخته در رده سوم جدول ایستاده‌اند.

تیم ملی کشورمان برای اینکه بتواند به صورت مستقیم به برزیل سفر کند باید در خانه قطر این تیم را شکست دهد. این البته پایان کار نیست و در ادامه باید امیدوار باشیم ازبکستانِ صدرنشین امتیاز از دست دهد و ایران هم برابر لبنان و قطر دست پر از زمین بیرون بیاید. بنابراین شاگردان کی‌روش محکوم به پیروزی مقابل قطر هستند و این برد نه تنها پایان کار نخواهد بود بلکه امیدی است برای ادامه راهی دشوار.

ملی‌پوشان ایران برای آمادگی هر چه بیشتر 2 اردو در تهران و امارات را پشت سر گذاشته و یک دیدار تدارکاتی مقابل عمان انجام داده‌اند. دیداری که با شکست 3 بر یک تیم ملی کشورمان همراه بود. مسئولان فدراسیون فوتبال نیز از هیچ کمکی برای بهتر شدن شرایط تیم ملی دریغ نکردند به هر طریقی که بود برای نمایندگان ایران پرواز چارتر مهیا کردند. آنها خواسته های کی‌روش را برآورده کردند و از دستگاه توپ پرت‌کن اتوماتیک گرفته تا لباس های مخصوص، برای تیم ملی فراهم شد.

حضور نلو وینگادا در اردوی تیم ملی نیز دیگر خواسته کی‌روش بود که اجابت شد. البته مشخص نیست سرمربی پیشین پرسپولیس چه نقشی برای تیم ملی ایران ایفا خواهد کرد، زیرا او در غیاب کی‌روش روی نیمکت نخواهد نشست و تنها برای این بازی در جمع اردونشینان حاضر شده و به عنوان «دوست» کی‌روش انجام وظیفه می‌کند.

عدم حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی در دیدار مقابل قطر دغدغه‌ای است که هیچگاه حل نشد. او در دیدار مقابل کره جنوبی توسط داور سنگاپوری که از قضا قضاوت دیدار قطر - ایران را هم بر عهده دارد اخراج شد و به همین دلیل باید از بالا نظاره‌گر کار بازیکنانش باشد و امیدوار به اینکه آنها به خوبی دستوراتش را در زمین پیاده کنند و دستیارنش هم در طول بازی نکات لازم را به بازیکنان انتقال دهند.

اکنون سرمربی تیم ملی تمام بازیکنان مورد نظرش را نیز در اختیار دارد و حتی مسعود شجاعی پس از اینکه خیال اوساسونا از بقا در لیگ اسپانیا راحت شد، خود را به سایر بازیکنان رساند. از همین رو امید می‌رود سوت پایان بازی با قطر نشانه‌ امید بخشی برای پیمودن ادامه راه سخت پیش روی تیم ملی باشد.

پس از این بازی نیز از ساعت 22 به وقت ایران، کره جنوبی میهمان لبنان خواهد بود. شاگردان کی‌روش با پیروزی برابر قطر باید امیدوار باشند که لبنان در خانه خود دست به کار بزرگ دیگری بزند و پس از اینکه ایران را شکست داد این بار از کره جنوبی امتیاز بگیرد.

از نکات قابل توجه دیگر دیدار ایران و قطر به عملکرد کی‌روش مقابل این تیم بر می‌گردد. او در دیدارهای ایران مقابل قطر به نتایجی بهتر از تساوی دست پیدا نکرده و دیدار رفت 2 تیم نیز در ورزشگاه آزادی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. باید دید این بار کی‌روش که محروم است با کمک وینگادا می‌تواند طلسم ناکامی‌اش برابر قطر را بشکند یا خیر.

جدول گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی:

1- ازبکستان 11 امتیاز از 6 بازی
2- کره جنوبی 10 امتیاز از 5 بازی
3- ایران 7 امتیاز از 5 بازی
4- قطر 7 امتیاز از 6 بازی
5- لبنان 4 امتیاز از 6 بازی

منبع: تسنیم

کد خبر 217098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز