همشهری آنلاین: رئیس شورای رقابت با بیان اینکه دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری این شورا فقط خودروهای‌سی‌کی‌دی را شامل می‌شود، گفت: امروز نرخ تورم مگان و تندر۹۰ را پیگیری خواهم کرد.

تسنیم نوشت: جمشید پژویان با اشاره به اینکه فقط خودروهای فول سی‌کی‌دی مشمول دستور العمل جدید قیمت‌گذاری خودرو می‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر شورای رقابت بعد از تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در حال تدوین دستور العمل جدید خودروهای فول سی‌کی‌دی است که با تعیین نرخ تورم‌بخشی این خودروها از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

وی ضمن بیان این مطلب که قطعاً تمام خودروهای داخلی که از قطعات وارداتی استفاده می‌کنند ملزم به رعایت و قیمت‌گذاری محصولات خود مطابق با دستور العمل جدید شورای رقابت هستند، افزود: البته باید این نکته را متذکر شوم که هنوز شورای رقابت به قیمت‌گذاری تمام خودروهای وارداتی ورود پیدا نکرده است به‌نحوی که بعد از تعیین تکلیف خودروهای فول سی‌کی‌دی با دستور مقامات مسئول احتمال ورود به این موضوع را خواهیم داشت.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: به‌دلیل امکانات اندک این نهاد هم‌اکنون اولویت تعیین دستور العمل بر خودروهایی است که سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

پژویان در ادامه ضمن گلایه از اینکه برخی از شرکت‌های خودروساز علی‌رغم تعهدات خود از ارائه محصولاتشان به بازار خودداری می‌کنند، تصریح کرد: این گونه‌ها فقط به آنها آسیب خواهد رساند زیرا آنان ملزم به رعایت دستور العمل بوده و در صورت تخلف با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: امروز نیز برای پیگیری موضوع نرخ تورم این خودروها مکاتبات خود را انجام می‌دهم و امیدوارم طی چند روز آینده این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

کد خبر 216956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز