شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وقوع گردباد در اوکلاهاما، یک هفته پس از توفان بزرگ مور که جان 24 نفر را گرفت، این‌بار پنج قربانی و بیش از 50 مجروح در پی داشت.

براساس گزارش AP، در اثر وقوع این توفان تاکنون پنج نفر، از جمله یک مادر و فرزند جان خود را از دست داده‌اند. همچنین به گفته مقامات بیمارستانی این شهر، توفان بیش از 50 نفر مصدوم داشته‌است که وضعیت پنج نفر از آنها وخیم اعلام شده‌است.

هواشناسان درباره توفان شدید روز جمعه از پیش هشدار داده بودند اما در عین حال اعلام کرده بودند که این توفان به شدت توفانی که هفته گذشته شهر مور را درهم کوبید نخواهد بود. این هوای توفانی به سوی منطقه سنت لوئیس حرکت کرده و سقف یک ساختمان بزرگ را از جا کنده است.

توفان روز جمعه اوکلاهاما طی ساعت شلوغی بزرگراه‌های این شهر رخ داده و منجر به خرابی بزرگراه میان‌ایالتی 40 شد، شریان اصلی متصل کننده شرق و غرب شهر. همچنین بارش شدید باران موجب آب‌گرفتگی و راه‌افتادن سیل در خیابان‌های این شهر شد و عمق آب به بیش از یک متر نیز رسید. در پی این توفان 80 هزار نفر در اثر قطع برق در خاموشی به‌سر می‌برند که 64 هزار نفر از این افراد ساکن منطقه اوکلاهاما سیتی هستند.

هفته گذشته نیز توفانی شدید در شهر مور درگرفت که 24 قربانی و خسارات مالی فراوانی را در بر داشت. آمریکا سالانه بیش از هزار و 200 کردباد را از سر می‌گذراند که اکثر آنها گردباد‌هایی کوچک هستند.

کد خبر 216845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز