همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه اتریش از تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه مخالفان سوریه انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه اتریش

به گزارش ایرنا، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته تحت فشار انگلیس و فرانسه ، ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه را تمدید نکردند.

میشائیل اشپیندلاگر وزیر امور خارجه اتریش در واکنش به این تصمیم اتحادیه اروپا تصریح کرد: ارسال سلاح برای سوریه با اصول اتحادیه اروپا که مجموعه‌ای برای صلح است، در تضاد می باشد.

وزیر خارجه اتریش افزود: متاسفانه نتوانستیم در این خصوص با فرانسه و انگلیس به توافق برسیم.

اشپیندلاگر پیش از این هشدار داده بود اگر اتحادیه اروپا ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه را لغو کند ، این کشور در خصوص حضور سربازانش در منطقه جولان تجدیدنظر خواهد کرد.

وزیر خارجه اتریش پس از تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه مخالفان سوریه گفت: اکنون باید درباره آینده حضور سربازان اتریشی حافظ صلح در جولان، بحث شود.

اشپیندلاگر قبل از تصمیم گیری اتحادیه اروپا در این زمینه تاکید کرده بود که افزایش میزان سلاح در سوریه باعث حل شدن بحران کنونی نخواهد شد بلکه باعث طولانی تر شدن جنگ در این کشور می شود.

وزیر خارجه اتریش با تاکید بر اینکه خونریزیها باید در سوریه متوقف شود، از اتحادیه اروپا خواسته بود که تحریم تسلیحاتی علیه سوریه را برندارند و در مقابل یک پروسه سیاسی را برای برقراری صلح در این کشور آغاز کنند.

نیروی صلح بانی سازمان ملل متحد از سال 1974 مسوولیت نظارت بر آتش بس بین رژیم صهیونیستی و سوریه در بلندی های جولان را به عهده دارد.

از 900 نیروی صلح بان مستقر در بلندی‌های جولان ، 377 نفر آنها اتریشی هستند.

اشپیندلاگر تاکید کرده بود که اگر وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست بروکسل به کشورهای اروپایی اجازه ارسال اسلحه برای مخالفان سوری را تایید کنند، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل ممکن است مورد هدف قرار بگیرند بنابر این اتریش در خصوص حضور نیروهایش در این منطقه تجدید نظر خواهد کرد.

وزیر خارجه اتریش تصریح کرد که افزایش ارسال سلاح به داخل سوریه می‌تواند منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع در این کشور شود و ابتکار صلح روسیه و آمریکا را با تهدید مواجه کند و منجر به شکاف‌های بیشتری در شورای امنیت سازمان ملل شود.

کد خبر 216389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز