سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نامگذاری سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به نام یکی از بزرگان تئاتری، برگزاری سومین مسابقه عکس و پوستر «دل و دیده»، برگزاری شب‌های پژوهشی «ایرانشهر» و برپایی مجمع عمومی تعاونی مسکن ازجمله مواردی بود که در نشست دوستانه مدیرعامل باغ هنر با خبرنگاران مطرح شد.

اعلام برنامه‌های جدید مجموعه باغ هنر

 به گزارش ایسنا، مجید سرسنگی در این نشست به ساخت سالن شماره 3تماشاخانه ایرانشهر هم اشاره کرد؛ تماشاخانه‌ای که مدت‌ها خبر از ساخت آن به میان می‌آید، اما هربار به دلایل مشکلاتی ساخت این تماشاخانه متوقف می‌شود. او درباره روند ساخت این تماشاخانه گفت: ساخت این سالن دست رضا حداد تهیه‌کننده خصوصی و شهرداری منطقه6 است. خوشبختانه دیگر از بابت شورایاری محله مشکلی نداریم اما مکانیسم صدور مجوزها در شهرداری منطقه6 قدری کند است.

تماشاخانه ایرانشهر و مجموعه خانه هنرمندان این روزها حسابی فعال است. در تماشاخانه ایرانشهر 3تئاتر روی صحنه است و در خانه هنرمندان 2تئاتر اجرا می‌شود. با این حال او از ساخت سالن‌های دیگری در مجموعه باغ هنر خبر می‌دهد. طرح‌هایی همچون ساخت مکانی جدید با در اختیار داشتن یک سالن بلک‌باکس تئاتر و کتابخانه تخصصی هنری‌، تأسیس خانه فرهنگ برای کودکان و نوجوانان، ساخت سالن سینمای روباز، راه‌اندازی بازار هنر و... دیگر فعالیت‌هایی است که به گفته سرسنگی در حال انجام هستند اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده‌اند. با اینکه تماشاخانه ایرانشهر به‌عنوان تماشاخانه خصوصی مشغول به فعالیت است و قرارداد گروه‌ها با گیشه است، اما مدیر تماشاخانه ایرانشهر اظهار علاقه‌مندی می‌کند که این مرکز تولید‌کننده تئاتر باشد.

او در این مورد تصریح کرد: علاقه‌مندیم در این تماشاخانه خود تولید‌کننده باشیم اما در حال حاضر چون امکان مالی نداریم، تولید در دست هنرمندان است. با این حال با چند بنگاه اقتصادی رایزنی کرده‌ایم تا از حمایت مالی آنها برخوردار شویم. به گفته سر سنگی برگزاری سومین دوره مسابقه عکس و پوستر «دل و ‌دیده» مربوط به عکاسان و گرافیست‌هایی است که آثاری را با موضوع امام خمینی(ره) خلق می‌کنند. آنطور که سرسنگی اعلام می‌کند این مسابقه توسط ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال‌ امام (ره)، خانه هنرمندان ایران و سازمان زیباسازی شهرداری برپا می‌شود و برگزیدگان آن روز یازدهم خردادماه در سالن استاد جلیل شهناز معرفی خواهند شد. در سومین دوره مسابقه عکس و پوستر «دل و دیده» از میان آثار رسیده، 36پوستر و 45عکس به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند که این آثار توسط هیأت داوران پوستر متشکل از آقایان وزیریان‌، نجابتی‌ و پارسانژاد و هیأت داوران عکس آقایان تقی‌پور‌، اولیا‌زاده و جوادیان ارزشیابی می‌شود.

او درباه جایزه برگزیدگان این مسابقه اعلام کرد: علاوه بر معرفی برگزیدگان، آثار این هنرمندان در قالب پرتابل‌های فرهنگی در سطح شهر به نمایش در می‌آید. اما خبر خوب دیگر توافقی بوده که مشاور هنری شهردار تهران با شهرداری منطقه 22انجام داده‌است. او در این باره گفت: با شهرداری منطقه 22توافقی انجام گرفته و زمین مناسبی را در همین منطقه انتخاب کرده‌ایم که جای بسیار خوبی است و در این منطقه یک مجتمع فرهنگی- هنری ساخته می‌شود. همچنین اجرای برنامه‌های شب‌های ایرانشهر که سخنرانی اهل فکر و فرهنگ در مورد یک شخصیت خاص فرهنگی است، انتشار فیلم‌ تئاترهای ایرانشهر و انتشار چند مجله از دیگر برنامه‌های خانه هنرمندان است.

کد خبر 216287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز