سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی استقبال علاقمندان از استان های مختلف، زمان ارسال آثار به جشنواره بسم الله که پیش از این ۷ خرداد ماه اعلام شده بود، تا دهم این ماه تمدید شد.

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر جشنواره بسم الله گفت:از آنجا که تمام تلاش ما این است که آثار به موقع و برای افتتاحیه نمایشگاه آماده شوند، به احتمال زیاد داوری آثار را زودتر از موعد اعلام شده برگزار کنیم.

این هنرمند گرافیست خاطرنشان کرد: این رویداد هنری دو رشته هنر گرافیک شامل دو گرایش پوستر و لوگوتایپ با موضوع آیه بسم الله، اسماء الحسنی و اسماء متبرکه و رشته تصویرسازی با دو موضوع قصص قرآنی و آداب و رسوم و سنت های کشوری که هنرمند در آن زندگی می‌کنید، برپا می‌شود.

مردانی افزود: علاوه بر بخش های اصلی، بخش تایپوگرافی ادعیه و مناجات نیز به صورت جنبی به رقابت این دوره افزوده شد.

البته به خاطر اینکه این بخش در فراخوان اعلام نشده بود، تعداد کمی از هنرمندان از آن مطلع شدند. اما به احتمال زیاد این بخش در دوره آینده نیز برگزار شود.

وی درباره تعداد آثار ارسالی گفت:تا پایان مهلت ارسال آثار نمی‌توان رقم دقیقی از تعداد آثار اعلام کرد،اما به طور تقریبی بیش از ۲ هزار اثر تا امروز به دبیرخانه رسیده است.

در حال حاضر نیز مسئولان دبیرخانه مشغول کدگذاری و دسته بندی آثار هستند.

وی گفت: نمایشگاهی از آثار مرحله نخست داوری همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه دربخش مدعو نیز آثار برتر هنرمندان پیشکسوت و به نام به ویژه در بخش خوشنویسی همزمان با این نمایشگاه، به معرض نمایش گذاشته می‌شود که شامل آثار اساتیدی چون امیرخانی، شیرچی، کابلی، شیرازی، صادق زاده، رسول مرادی خروش و ... خواهد بود.

دبیربخش گرافیک این جشنواره افزود: بعد از پایان جشنواره آثار بخش رقابتی این رویداد در قالب یک کتاب و آثار هنرمندان پیشکسوت دربخش مدعو نیز به صورت یک کتاب مستقل چاپ و عرضه خواهد شد.

دبیرهنری این جشنواره همچنین گفت: رایزنی هایی نیز برای برگزاری این نمایشگاه در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اسلامی انجام شده که در صورت قطعی شدن، اعلام خواهد شد.

دبیر بخش گرافیک دهمین دوره جشنواره بسم الله فریدون مردانی  و دبیر بخش تصویرسازی آن ارمغان رحمانپور هستند.

جشنواره بین المللی بسم الله از ابتدای ماه مبارک رمضان در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 216286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز