سایت معتبر نیوز تراولرز پدیا که یکی از سایت‌های مرجع گردشگری جهان است 12 منطقه خطرناک جهان را به گردشگران ماجراجو پیشنهاد کرده که در میان آنها «کویر لوت» در ایران نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسنا به نقل از این سایت، کویر لوت در ایران به‌عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط جهان با دمای 70 درجه سانتی‌گراد محلی معرفی شده است که گردشگران ماجراجو می‌توانند با سفر به آن میزان تحمل خود در برابر گرما را بسنجند. این سایت نوشته است که تنها مشکل در سفر به کویر لوت این است که پس از این سفر، گردشگران برای تجدید قوا نیازمند تعطیلات جدید هستند.
صعود به اورست نیز از دیگر فعالیت‌های ماجراجویانه معرفی شده که بالا رفتن از این کوه نیازمند جسم و اراده‌ای قوی است. جالب اینجاست که این کوه هرسال به خاطر فشارهای لایه‌های مختلف پوسته‌زمین 7سانتی‌متر بلندتر می‌شود.

بیابان آتاکاما در شیلی نیز یکی دیگر از مقاصد معرفی شده برای گردشگری ماجراجویانه است. براساس گزارش ناسا، آتاکاما از خشک‌ترین بیابان‌های جهان است که خشکی آب‌وهوای آن با سیاره زهره برابری می‌کند. سفر به این منطقه به‌صورت ‌جمعی با مقدار زیادی آب به گردشگران ماجراجو توصیه شده است. قایق‌سواری در رودخانه زامبزی آفریقا نیز از دیگر فعالیت‌های معرفی شده است. زامبزی یکی از خروشان‌ترین رودخانه‌های جهان است که رنگ آن به‌دلیل شدت جریان آب و تلاطم امواج سفید است.

نیوز تراولرز پدیا همچنین سفر به فضا را از دیگر پیشنهادهای گردشگری ماجراجویانه اعلام کرده است. براین اساس سفر به فضا برای ماجراجویانی که احساس می‌کنند زمین دیگر نمی‌تواند پاسخگوی هیجانات آنان باشد، می‌تواند بسیار مفید باشد. این سفر 10 روزه در بیرون از جو زمین و در فاصله 200مایلی بالای سطح زمین انجام می‌شود. گردشگران ماجراجو 10روز در حالت بی‌وزنی در داخل فضاپیما، مناظر جذابی از فضا را می‌بینند. این گردشگران می‌توانند از میان فضاپیماهای آمریکایی و روسی یکی را برای سفر انتخاب کنند.

پرش از دره گرند کانیون نیز که عمیق‌ترین دره جهان نامیده می‌شود از دیگر پیشنهادهای این سایت معتبر گردشگری است. دره گرند کانیون در آمریکا قرار دارد که گردشگران ماجراجو با چتر نجات به درون آن فرود می‌آیند. روستای‌ سردسیر «اویمایکن» در شمال روسیه با دمای 71درجه زیرصفر نیز یکی دیگر از مقاصد گردشگران ماجراجو معرفی شده است. این روستا که در آن تنها 500 نفر زندگی می‌کنند دارای تنها یک هتل است و دمای هوا در تمام روزهای سال در آن از 50 درجه زیر صفر بالاتر نمی‌رود. همنشینی با کوسه‌های قاتل سفید نیز از ورزش‌های عجیب در سواحل جنوبی آفریقا معرفی شده که گردشگران ماجراجو در آن با قفس‌های آهنی به اعماق آب‌ می‌روند تا حمله کوسه‌های سفید به قفس‌هایشان را از نزدیک تجربه کنند.

سفر به دورترین منطقه مسکونی جهان در جزیره «تریستان» در جنوب‌غربی اقیانوس اطلس نیز از دیگر مقاصد گردشگری ماجراجویانه معرفی شده است. سایت نیوز تراولرز پدیا همچنین شنا با تمساح‌های استرالیایی در دریاچه‌ «داروین» در شمال استرالیا را که گردشگران ماجراجو برای حمله تمساح‌های 4متری در آن شنا می‌کنند، به همراه قایق‌سواری در آبشارهای ایگواسو در مرز برزیل و آرژانتین به گردشگران ماجراجو در جهان پیشنهاد داده است.

کد خبر 216268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز