یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در صدر یک هیات عالیرتبه نفتی به دعوت رسمی وزیر نفت هند وارد دهلی نو شد.

به گزارش ایرنا ؛ قرار است وزیر نفت ایران دوشنبه در دیدار با ام ویرپا مویلی وزیر نفت و گاز طبیعی هند درخصوص مناسبات نفتی دو کشور و زمینه افزایش همکاری های دوجانبه گفت وگو کند.

وزیر نفت ایران در بدو ورود مورد استقبال مقامات نفتی هند و غلامرضا انصاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند قرار گرفت.

هند یکی از واردکنندگان بزرگ نفت از جمهوری اسلامی بوده و به رغم برخی تحریم ها و فشارهای آمریکا ؛ به واردات نفت از ایران ادامه داده و مسوولان نفتی هند همواره تاکید کرده اند که تسلیم فشارهای آمریکا نشده و به واردات نفت از ایران ادامه خواهند داد.

سرمایه گذاری های مشترک در زمینه نفت وگاز از جمله مهمترین مذاکرات نفت و گاز ایران و هند در نشست وزرای ایران و هند در دهلی نو خواهد بود.

وزیر نفت ایران در این سفر همچنین علاوه بر دیدار با وزیر نفت هند با وزیر دارایی و جمعی از مقامات نفتی هند دیدار خواهد کرد.

رستم قاسمی همچنین هنگام ورود به فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی نو در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به برنامه دیدارهایش با مقامات هندی گفت: در این دیدارها قرار است درباره همکاری های نفتی دو کشور گفتگو و تبادل نظر شود.

وی افزود: سالها است با هند در خصوص تامین انرژی و صادرات نفت به این کشور همکاری داریم و این همکاری ها از جمله در میادین نفتی ایران از طرف شرکت های هندی، صادرات فراورده های پتروشیمی ایران به هند و همچنین سرمایه گذاری های مشترک بویژه در بندر چابهار رو به گسترش است.

وی از هند به عنوان کشوری بزرگ با توانمندی های بسیار بالا یاد کرد و گفت: هند توانمندی های بسیار خوبی برای تامین نیازمندی های ایران بویژه در بخش کشاورزی و تامین کالاها در بخش صنعت نفت کشورمان برخوردار است.

وی افزود: از طرف دیگر ایران ظرفیت بسیار خوبی در موضوع انرژی در اختیار دارد که می تواند از تامین کننده های مهم انرژی هند باشد.

وزیر نفت کشورمان قرار است در این سفر که تا روز چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت ضمن دیدار با مقامات هند در خصوص زمینه های گسترش همکاری های دو کشور بویژه در بخش انرژی و نفت گفتگو کند.

کد خبر 215978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز