همشهری آنلاین: معاون دانشگاه لکنو در مرکز ایالت اوتارپرداش هند در همایش محیط زیست در دهلی نو گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری پیشرفته و مترقی درتمامی زمینه‌ها است.

همایش محیط زیست دردهلی نو

به گزارش ایرنا، پرفسور کاندال دراین همایش با اشاره به سفر اخیر خود به ایران اظهار داشت: چند ماه قبل برای جشنواره خوارزمی به ایران رفتم و از پیشرفت ها و توسعه این کشور ،شگفت زده شدم .

وی گفت: بر خلاف تصور ،ایران کشوری پیشرفته و مترقی است و زنان در تمامی عرصه های اجتماعی حضور فعال دارند.

وی همچنین گفت: تهران یکی از زیباترین و تمیز ترین شهرهای دنیا است.

وی گفت: مردم ایران بسیار با فرهنگ و مترقی هستند.

وی دراین همایش با بررسی عدم استفاده بهینه از آبهای شیرین و بویژه کاربرد غیر علمی آن در کشت و کار سنتی ،گفت باید توجه کنیم که فقط دو درصد آبهای جهان قابل شرب است و باید درمصرف صحیح از آب شرب اهتمام شود.

دکتر محمد عجم سخنران ایرانی این همایش نیز با اشاره به تنوع اقلیمی ایران و انقراض بعضی گونه های حیات وحش گفت: به مدد اطلاع رسانی ،آموزش ها و فعالیت های طرفداران محیط زیست، اکنون فرهنگ توجه به محیط زیست و جلوگیری از تخریب ها و حمایت از گونه های در معرض انقراض در حد مطلوبی در ایران افزایش یافته است.

وی همچنین به آسیب های زیست محیطی ناشی از وقوع جنگ های خلیج فارس بخصوص جنگ کویت بر محیط زیست منطقه خلیج فارس و ایران اشاره کرد و گفت :آلودگی ناشی از سوختن دهها حلقه چاه نفت آنچنان محیط زیست و پوشش گیاهی را تخریب کرده که اکنون پدیده ای بنام ریزگردهای عربی از صحرای میان عراق - کویت و عربستان ریشه می گیرد.

این محقق ایرانی افزود: پدیده ریزگردها برخی ایام ،نیمی از جغرافیای انسانی ایران را در برمی گیرد وحتی این پدیده در بعضی روزها به شهر تهران نفوذ می کند و ضمن ترکیب با گاز و آلودگی های صنعتی و شهری ،وضعیت خطرناکی را برای موجودات زنده بخصوص پرندگان بوجود می آورد.

گفتنی است دراین همایش مسوولان و دست اندرکاران محیط زیست در هند و متخصصان مربوطه در موضوعات زیست محیطی سخنرانی کردند.

کارشناسان دراین همایش با اعلام ارقام های هشدار دهنده از افزایش بی‌سابقه غلظت گاز دی اکسید کربن در کره زمین و عدم همکاری قدرتهای بزرگ از جمله آمریکا با مصوبات کنوانسیونهای محیط زیستی در کاهش این گازها، هشدار دادند که با ذوب شدن یخ های قطب شمال و جنوب، دهها کلان شهر از شانگهای تا کیپ تاون به زیر آب خواهند رفت.

دراین همایش زیست محیطی،از نحوه نامطلوب استفاده از آبهای شرب انتقاد و گفته شد: 780 میلیون نفر در جهان از آب آشامیدنی سالم محرومند و یک‌چهارم مرگ‌ ومیرهای کشورهای درحال توسعه ،ناشی از مصرف آب آلوده است.

کد خبر 218199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز