ترجمه‌ى عباس تربن: امتحان تستی با همه‌ی آسانی‌اش برای بعضی‌ها خیلی سخت و پراضطراب است؛ به‌خصوص با آن‌همه گزینه که بعضی‌هایشان هم کاملاً انحرافی است. اگر شما هم جزو این آدم‌ها هستید، پیشنهادهای ساده‌ای که در این مطلب مطرح شده، به موفقیتتان کمک خواهد کرد.

یکى از این چهار تا

سؤال را خوب بخوان

قبل از هر کار، هر سؤال را با تمام جزئیاتش بخوان و ببین که سؤال دقیقاً چه چیزی از تو می‌خواهد. سعی کن هر سؤال را حداقل دوبار بخوانی تا چیزی از قلم نیفتد.

 

غلط را حذف کن

حالا نوبت پیداکردن جواب درست است. طبیعتاً اول باید گزینه‌های پاسخ را با دقت بخوانی. معمولاً یک یا دو گزینه کاملاً پرت و غلطند؛ بنابراین می‌ماند دو گزینه. گاهی بهترین راه این است که به‌جای پیداکردن گزینه‌ی درست، به دنبال یافتن و حذف گزینه‌ی نادرست باشی.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 699حس ششم تست‌زنی

اگر نتوانستی پاسخ صحیح را پیدا کنی، از حس ششمت استفاده کن. به‌هرحال حدس‌زدن بهتر از هیچ کاری نکردن است (به‌خصوص وقتی تست‌ها نمره‌ی منفی ندارند). گاهی توجه به نکات ریز هم مفید است؛ مثلاً اگر پاسخ سؤال قبل گزینه‌ی ج بوده، احتمال این‌که جواب این سؤال هم ج باشد، کم است.

 

دوباره چک کن، اما بی‌وسواس!

هیچ بعید نیست موقع جواب‌دادن سؤال‌ها اشتباه احمقانه‌ای کرده باشی و هیچ‌کس دوست ندارد به‌خاطر سهل‌انگاری در امتحان رد شود. به همین دلیل خوب است که بعد از پاسخ‌دادن به همه‌ی سؤال‌ها دوباره از اول همه را مرور کنی.

 البته حواست باشد که خیلی وسواس به‌خرج ندهی، چون معمولاً اولین جوابی که آدم می‌دهد، درست‌تر است. فقط وقتی صددرصد مطمئنی که جوابت اشتباه است، آن را تغییر بده.

 

آمادگی برای مأموریت غیرممکن

برای جلسه‌ی امتحان، مداد، پاک‌کن و خودکار روان با خودت بردار. همراه‌داشتن یک بطری آب و یک خوراکی شیرین نیز کار عاقلانه‌ای است. وقتی سؤالی بیش از حد ذهنت را درگیر می‌کند، هیچ‌چیز به اندازه‌ی نوشیدن آب کمکت نمی‌کند.

 

وقتی تمام شده، تمام شده!

بعد از این‌که از جلسه‌ی امتحان بیرون آمدی، هی جواب‌هایت را با بقیه چک نکن. حالا دیگر امتحانت را داده‌ای و به‌قول معروف کار از کار گذشته؛ بنابراین فهمیدن این‌که اشتباه جواب داده‌ای، کمکی به تو نمی‌کند و فقط موجب خردشدن اعصابت می‌شود.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 699

کد خبر 215268
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز