همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف وارد شهر همدان شد و در بدو ورود به این شهر با حضور در گلزار شهدای بار دیگر با شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.

قالیباف
  • ...2

قالیباف همچنین با حضور در مزار آیت الله مدنی همدانی و گلزار شهدای شهر همدان با اهدای گل و قرائت فاتحه به ادای احترام پرداخت. حضور قالیباف در گلزار شهدای شهر همدان با استقبال پر شور خانواده شهدا ایثارگران، و جمعی از رزمندگان و جوانان این شهر همراه بود.

تعدادی از حاضران با سربندهای لبیک یا خامنه‌ای و رهسپاریم با ولایت تا شهادت به استقبال قالیباف آمده بودند. همچنین حاضران در گلزار شهدا با شعارهای «مالک اشتر علی حمایتت می‌کنیم» و پلاکارد «امیر جهاد و حماسه» از قالیباف استقبال کردند.

محمدباقر قالیباف پس از ادای احترام به مقام شهدا طی سخنان کوتاهی در جمع مردم با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب ابراز داشت: خداوند فرصت‌هایی را برای انسان‌ها قرار داده است و یکی از بهترین فرصت‌ها ماه رجب و شعبان است. در همه فراز و نشیب فعالیت‌های روزانه خود در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نباید از فیوضات این دو ماه غفلت کنیم. و همه آماده ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان باشیم.

وی ادامه داد: امروز جمعی از رزمندگان و خانواده شهدا را می بینم که در دوران دفاع مقدس اسلام، انقلاب و کشورشان را مورد حمایت قرار داده و حفظ کردند. همچنین نسل جوانی را می بینم که همان راه و مسیر شهدا را انتخاب کردند.

صادقانه عرض می کنم که فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگی نیست که تنها برای دوران دفاع مقدس و مجاهدت در پشت خاکریزها باشد. اولین نکته ای که این فرهنگ به انسان می آموزد این است که انسان به فکر خودش نباشد. امروز نیز کشور ما در تمامی عرصه‌ ها و برای تمامی کارها نیازمند این فرهنگ است، اگر همه مدیران مسئولان و مردم حتی در یک محله و کوچه کسی به فکر خودش نباشد و به دیگران فکر کند که به آنها احسان و خدمت کند، به معنی احیای فرهنگ جهاد و شهادت است. باید با همان مدیریت، فرهنگ و جهاد کارها را پیش ببریم.

پیش از آغاز دفاع مقدس شاهد بودید که چگونه کارها با تلاش و مجاهدت در تمامی عرصه ها انجام می شد. امروز نیز وقتی بر مزار شهدا حاضر شدیم باید با آنها تجدید بیعت کنیم تا ارواح پاک شهدا نیز به ما کمک کنند و بتوانیم به این مردم عزیز که بهترین بندگان خدا بر روی زمین هستند خدمت کنیم. نتیجه این خدمت هم عزت دنیوی ما را به همراه دارد و هم اجر اخروی.

  • ...3

قالیباف دقایقی پیش‏، به دیدار آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی رفت و در فضایی دوستانه با امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در این شهر به تبادل نظر پرداخت.

  • ...4

در حالی که حدود نیم ساعت تا زمان سخنرانی قالیباف در مسجد دانشگاه بوعلی همدان باقی مانده است، شبستان این مسجد مملو از جمعیت شده و هر لحظه به تعداد حاضران افزوده می‌شود. پلاکاردهایی با نوشته‌هایی مثل «جوانمردانه حمایتت می‌کنیم»، «نسل علی اکبریم، فدائیان رهبریم» و «لبیک یا خامنه‌ای» در دست شرکت‌کنندگان دیده می‌شود.

  • ...5

شرکت کنندگان در مراسم با همخوانی شعری به سبک شعر معروف «کجایید ای شهیدان خدایی» که تداعی کننده روزهای دفاع مقدس است از قالیباف استقبال می کنند.

خوش آمدی تو در شهر ولایت/ ای یادگار جنگ همرزم همت

ز آبادانی ایران امروز/ شود مسرور و شادان قلب ملت

خوش آمدی تو به دارالمومنین/ به مهد علم و عرفان و حقیقت

تو یاری کن امام و سرور مان/ ز جان و دل کن از رهبر اطاعت

شهیدان خدا در انتظارند/ کنی در راه قرآن استقامت

دعای خیر ما هر لحظه یارت/ شوی فخر وطن همراه امت

  • ...6

دکتر قالیباف دقایقی پیش بر مزار 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه بوعلی حاضر شد و با قرائت فاتحه به شهدای دوران دفاع مقدس ادای احترام کرد. قالیباف پس از آن در میان شعارهای جمعیت حاضر در مسجد این دانشگاه وارد محل برگزاری همایش «بررسی ابعاد حماسه سیاسی و اقتصادی» شد. حضار در حضور قالیباف نیز به همخوانی شعر پرداختند.

  • ...7

بیش از 4 هزار نفر در مسجد دانشگاه بوعلی همدان حضور یافته اند و در انتظار شروع سخنرانی قالیباف هستند. هر لحظه به جمعیت حاضر در این مسجد افزوده می شود. دقایقی پیش همایش «بررسی ابعاد حماسه سیاسی و اقتصادی» با قرائت کلام الله مجید آغاز شد.

  • ...8

حجت الاسلام حسینی از روحانیون همدان به نمایندگی از مردم این شهر در آغاز همایش «بررسی ابعاد حماسه سیاسی و اقتصادی» به قالیباف خیر مقدم گفت.

دقایقی پیش سخنرانی قالیباف در این همایش و در جمع هزاران نفر از مردم و دانشجویان همدانی آغاز شد. پیش از قرار گرفتن قالیباف پشت تریبون، یکی از دانشجویان چفیه ای به گردن او انداخت.

  • ...9

مهم‌ترین گفته‌های قالیباف در همایش «بررسی ابعاد حماسه سیاسی و اقتصادی» در مسجد دانشگاه بوعلی همدان را در ادامه بخوانید:

*افرادی که پا به میدان می گذارند باید بدانند که چه بار مسئولیت سنگینی را می خواهند بپذیرند و بین خود و خدا ببینند که آیا می توانند از عهده آن بر بیایند یا خیر؟ مردم نیز باید با دقت، گذشته افراد را بررسی کنند ببینند این افراد در کجا بودند و چه کارنامه ای دارند.

(حاضران با شعار همسنگر شهیدان حمایتت می کنیم از اظهارات وی استقبال کردند)

  • ...10

متاسفانه این سال ها هتک حرمت، تخریب افراد و بد اخلاقی در جامعه و بین مسئولان دیده می‌شود. در حالی که مردم مشکلات فراوانی دارند، برخی مسئولین به دنبال تنش‌های سیاسی هستند. چیزی که می توانیم محکم بگوییم، این است که برخی مسئولان از عهده کار بر نیامدند. یکی از دلایل اصلی ایجاد شرایط فعلی، این بوده که سیاست زدگی مسئولان را از انجام وظیفه بازداشته است.

رئیس دولت بعدی باید ابتدا قوه مجریه را از سیاست زدگی بیرون بیاورد، در شرایطی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی شدید هستند، نباید بین دو قوه تنش و درگیری باشد. وقتی اختلاف و بدبینی باشد، چیزی جز از بین رفتن فرصت ها نصیب کشور نمی شود. دولت محل خدمت است و باید از مناقشات بدور باشد.

  • ...11

نباید احساس کنیم هر که با ما نیست بر ماست. رفتار با منابع انسانی منصفانه نیست. سیاست زدگی بر رفتارها حاکم شده است. دولت آینده باید راه های اشتباه گذشته را اصلاح کند. البته ممکن است بگویند راه درست بوده، آن وقت این سوال مطرح می شود که اگر راه درست بوده، چرا وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این گونه است؟ مهم تر از عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی است؛ یعنی افراد از هر گرایش و هر باوری احساس کنند می توانند از همه فرصت های اجتماعی استفاده کنند.

  • ...12

از امام(ره) درس گرفتیم که حرف مرد یکی نیست، دو تاست؛ یعنی اگر اشتباه کردیم، آن را اصلاح و عذرخواهی کنیم، نه اینکه با اصرار کار غلط جامعه را به تنش بکشیم.

با اطمینان عرض می کنم این نابه سامانی ها ظرف حداکثر 2 سال می تواند به ثبات و آرامش برسد. می بینید اجناس و کالاها سه یا چهار برابر گران می شود بعد 10 درصد ارزان می شود، این طور که مشکل حل نمی شود. قول می دهم هرگز تنش و فرصت سوزی در کشور اتفاق نیفتد و همه یکپارچه به سمت کار و تلاش برویم. مردم ما قانع هستند و مدارا می کنند، اما وضعیت بیمه‌ها و بهداشت را ببینید؛ بیش از 60 درصد هزینه درمان بر عهده مردم است. این منطق درست نیست. در دوره های گذشته شنیده اید که برخی گفته اند اختیارات رئیس جمهور کافی نیست، اگر اختیارات رئیس جمهور کافی نیست مگر روز اول قانون اساسی را مطالعه نکرده‌اید؟ اگر این اعتقاد را دارید نباید نامزد می شدید که سال آخر که باید کارنامه ارائه شود بگویید اختیارات رئیس جمهور کافی نیست. اینها به نظر من بهانه است.

  • ...13

سخنرانی قالیباف در حالی به پایان رسید که بیش از هزار و پانصد نفر به علت نبود جا، بیرون از مسجد ایستاده بودند.

کد خبر 214530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز