مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی امسال دیرتر از سال‌های گذشته به حساب‌هایشان واریز می‌شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی در توضیح چگونگی پرداخت افزایش حقوق به بازنشستگان گفت:پیش از این قرار بود افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد به همراه مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته پرداخت شود ولی به‌دلیل عدم‌تأمین منابع در تیر ‌ یا مرداد پرداخت می‌شود.

علی اکبر خباز‌ها در گفت‌وگو با فارس درباره پرداخت نشدن افزایش 25درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در خرداد سال‌جاری و عملی نشدن وعده مسئولان تأمین اجتماعی توضیح داد: براساس مذاکرات صورت گرفته با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی قرار شد حق همسر و فرزند بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز 25درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

در سال‌های گذشته روال پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به این شکل بود که تا تیرماه به حساب‌هایشان واریز می‌شد، اما امسال برای افزایش سرعت در پرداخت‌‌ها وعده‌هایی به بازنشستگان داده شده بود. روز 11فروردین‌ماه امسال خبری در پایگاه خبری تأمین اجتماعی اعلام شد که هیأت‌وزیران پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کرد و این افزایش از ابتدای سال‌جاری به اجرا درمی‌آید.

براساس این خبر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نامه‌‌ای به رئیس‌جمهور افزایش 25درصدی مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را پیشنهاد داده و اعلام کرده بود که درصورت موافقت دولت اعمال افزایش مستمری‌ها از ابتدای سال 92انجام خواهد شد. در این خبر آمده بود که هیأت دولت نیز پیشنهاد مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی را عیناً به تصویب رساند که ان‌شاءالله از ابتدای سال 1392قابل اجرا و پرداخت است.

با انتشار این اخبار در رسانه‌ها، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در انتظار دریافت میزان افزایش حقوق سال 92بودند اما با گذشت 2‌ماه از سال همچنان حقوق و مستمری‌ها براساس اعداد و ارقام تعیین شده پارسال به حساب‌هایشان واریز شد. پس از آن اعلام شد که افزایش حقوق بازنشستگان در تیر یا مرداد واریز خواهد شد و با وجود وعده‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده بود نه‌تنها امسال سریع‌تر از سال‌های قبل افزایش حقوق‌ها به‌حساب بازنشستگان واریز نمی‌شود بلکه امکان دارد که با یک‌ماه تأخیر بیشتر به حساب‌ها واریز شود.

بیمه‌ تکمیلی بلای جان شد

از ابتدا بازنشستگان علاوه بر اینکه اخبار افزایش حقوق‌هایشان را پیگیری می‌کردند، ‌در انتظار حل مسئله‌شان با شرکت بیمه دی بودند. این شرکت که در پی توافق با کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مسئولیت ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان را برعهده‌ گرفته بود از ماه‌های پایانی سال گذشته نتوانسته به موقع به تعهداتش عمل کند. تأخیر در پرداخت خسارت‌های درمانی بازنشستگان سبب ایجاد صف‌های انتظار طولانی در مقابل ساختمان بیمه دی و ایجاد نارضایتی در میان آنان شد.

اگر چه دولتخواه‌، رئیس هیأت مدیره تأمین اجتماعی در حاشیه نشست خبری‌اش اعلام کرد که مسئولین این سازمان در حال رایزنی برای حل مشکل بازنشستگان هستند،‌ این مسئله کماکان حل نشده باقی مانده است و رئیس سازمان بیمه مرکزی در واکنش به ساماندهی این مشکل اعلام کرده بود که اگر کسی از روند فعالیت شرکت بیمه دی ناراضی است، ‌می‌تواند به مراجع قضایی شکایت کند، اما این حرف‌ها هم منجر به سرعت بخشیدن به پرداخت خسارت‌ها نشد و این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

کد خبر 214434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز