سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

گروه بورس: در پی افت بی‌سابقه و 1400واحدی شاخص کل، ظرف 2روز گذشته، معاون بورس اوراق تهران انگشت اتهام را به سوی مصوبات اخیر مجلس نشانه رفت.

علی صحرایی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: شاخص بورس تهران تحت‌تأثیر تصمیم مجلس درباره پالایشگاه‌ها منفی شده، ضمن اینکه انتشار برخی شایعات در مورد اوضاع شرکت‌های پتروشیمی هم در افت بازار سرمایه دخیل بوده است. معاون بورس با اشاره به میزان تأثیر مصوبه اخیر مجلس مبنی بر پرداخت سهم 26درصدی پالایشگاه‌ها، به صندوق توسعه ملی گفت: به‌نظر می‌رسد بازار واکنش بیش از اندازه‌ای به این خبر نشان داده، درحالی‌که ابتدا باید اثر ریالی این مصوبه بر سود شرکت‌ها بررسی شود، شاید این مصوبه تنها بر یک گروه از صنایع در بورس تأثیر‌گذار باشد اما همه بازار را تحت‌تأثیر قرار داده است.

از سوی دیگر یک عضو شورای بورس هم از تهیه استفساریه و ماده واحده قانونی برای حل مشکل پالایشگاه‌های غیردولتی خبر داد و گفت: تصمیم منطقی درخصوص واریز 26درصد از درآمد پالایشگاه‌های غیردولتی به صندوق توسعه ملی گرفته می‌شود. محمدرضا پورابراهیمی که درعین حال نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم هست، در مورد تصمیم مجلس مبنی بر الزام پالایشگاه‌های غیردولتی به پرداخت 26درصد درآمد خود به صندوق توسعه ملی گفت:

در جلسه مجلس، تأکید بر مستثنا بودن پالایشگاه‌های غیردولتی از پرداخت سهم 26درصدی به صندوق توسعه ملی، باعث ایجاد حساسیت شد ولی این به معنی آن نیست که پالایشگاه‌ها باید 26درصد از درآمد خود را به صندوق توسعه ملی اختصاص دهند. او افزود: مصوبه مجلس این نبود که شرکت‌های بخش خصوصی و پالایشگاه‌های غیردولتی باید 26درصد از درآمد خود را به صندوق توسعه ملی پرداخت کنند، بلکه مجلس مستثنا‌نشدن آنها را تصویب کرد.

کد خبر 214216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز