همشهری آنلاین: فرزند آیت الله طاهری گفت: شرایط عمومی حال آیت‌الله در کنترل است اما مشکلات هنوز وجود دارد.

آیت الله طاهری

محمد حسن طاهری در گفت‌وگو با تسنیم در اصفهان و در ارتباط با وضعیت جسمی و سلامت آیت الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان اظهار داشت: ایشان بالقوه دچار بیماری تنفسی بوده اند و علت آن هم به دوران جنگ و حضور در تمامی عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس در لشکر های امام حسن (ع) و نجف اشرف برمی‌گردد.

وی افزود: در اکثر عملیات‌ها و در خطوط اصلی در کنار رزمندگان حضور داشته اند و در بمباران‌های شیمیایی ریه‌های ایشان تحت تاثیر قرار گرفته بود که البته اصرار ایشان بر پنهان ماندن این مشکلات بود و در 20 سال گذشته نیز با این بیماری و درد مقابله می‌نمودند.

فرزند آیت الله طاهری با اشاره به اینکه با سرماخوردگی و یا ورود عفونت به بدن ریه های ایشان دچار انسداد می شد تصریح کرد: در 8 اردیبهشت ماه سال جاری انسداد در ریه ها شکل گرفت و یک ریه کارایی خود را کاملا از دست داد و ریه دیگر نیز با درصد بسیار پایین کارایی داشت.

وی افزود : از آن تاریخ تا کنون مراحل بسیار سخت درمانی و انجام اعمال فوق تخصصی پزشکی روی ایشان صورت گرفته که خدا را شکر خطر لغو شده است.

محمد حسن طاهری در رابطه با وضعیت فعلی ایشان اظهار داشت: شرایط در حال حاضر تحت کنترل می باشد و مشکلات متعددو مراحل پر خطر را گذرانده ایم و بسیاری از نشانه های مثبت پیام بهبودی نسبت به قبل را می دهد.

وی افزود : البته مشکلات هنوز وجود دارد اما نسبت به قبل حال بهتری دارند و اگر بخواهیم مراحل درمان ایشان را دسته بندی کنیم از وضعیت پر خطر عبور کرده ایم و و ضعیت بهتری نسبت به قبل وجود دارد.

محمد حسن طاهری در پاسخ به اینکه آیا سطح هوشیاری آیت الله طاهری مورد سنجش قرار گرفته یا نه ؟ تصریح کرد: وضعیت هوشیاری بد نیست ولی با توجه به وجود لوله های تنفسی در ریه ها ؛ پزشکان مجبور به استفاده از داروهای بیهوشی هستند اما بالقوه هوشیاری وجود دارند.

وی افزود: در حال حاضر آیت الله طاهری در بیمارستان الزهرا اصهان بستری هستند و کادر پزشکی با تلاش های شبانه روزی خود وضعیت ایشان را کنترل می کنند.

وی با اشاره به عیادت آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری از ایشان اظهار داشت: در این ایام بسیاری به عیادت ایشان آمدند و جویای احوال ایشان شدند که به زودی با انتشار پیامی از مردم و مسئولین قدردانی خواهیم کرد.

کد خبر 213843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز