یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر اسبق اطلاعات گفت: در مورد حضور آقای هاشمی باید صبر کنیم و ببینیم که کدامیک از کاندیداها به نفع ایشان کنار می‌روند. من به عده‌ای قول داده‌ام و قطعاً به نفع هاشمی کنار نمی‌روم اما احتمال کنار رفتن برخی از کاندیداها به نفع هاشمی و کاهش تعداد کاندیداها وجود دارد.

فلاحیان

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام علی فلاحیان در جمع خبرنگاران در استان لرستان اظهار کرد: در حال حاضر سه آرایش اصولگرایان، جریان دولت و اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی سابقه هشت سال کار اجرایی و سیاسی دارد، تصریح کرد: از نظر علمی ثابت شده که هر مدیری بیش از پنج سال نمی‌تواند ابتکار به خرج دهد و بسیاری از روسای جمهور جهان هم بیش از دو دوره رئیس‌جمهور نبوده‌اند و از نظر من هم دو دوره کافی است.

فلاحیان درباره کاندیداتوری مشایی نیز ابراز عقیده کرد: نظر احمدی‌نژاد این است که مشایی می‌تواند راهش را ادامه دهد و بارها هم از او حمایت خود را اعلام کرده است و در حمایت از مشایی تمام توانش را می‌گذارد، اما بحث این است که چقدر از توانش را می‌خواهد بگذارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره بحث ارتباط با آمریکا، با تاکید بر اینکه "آمریکا یک جهانخوار است و باید با صلابت پای میز مذاکره با این کشور نشست"، اظهار کرد: آمریکایی‌ها امروز دچار مشکلات اقتصادی و مشکلات راهبردی جدیدی هستند و دیگر خاورمیانه مانند سابق برای آنها اهمیت ندارد، بنابراین می‌توان با آنها مذاکراه کرد.

وزیر پیشین اطلاعات با تاکید بر اینکه "آمریکایی‌ها به نوعی در برابر اسلام تسلیم شده‌اند"، افزود: درست است که آمریکا تلاش‌هایی را در منطقه می‌کنند، اما سیاست‌های آنها در منطقه شکست خورده و دیگر نمی‌توانند دولت‌سازی کنند که علت آن هم رشد نهضت‌های اسلامی در منطقه است.

به گزارش ایسنا، فلاحیان همچنین در جمع مردم خرم‎آباد، با بیان اینکه "اگر می‎خواهیم قدرتمند شویم باید در مسیر اسلام حرکت کنیم"، گفت: بر این اساس شعار خود را اسلام، پیشرفت و ایران قدرتمند انتخاب کردم. ایران قدرتمند شاخصه‎هایی دارد و باید به لحاظ اقتصادی و تولید ناخالص ملی روز‎به‎روز افزایش یابد.

وی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمریکایی‎ها تحریم‎ها را در مسائل بانکی تشدید و یکسری مشکلات برای واردات و صادرات ایجاد کردند، در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

فلاحیان با اشاره به اینکه هدف انقلاب تربیت نیروی انسانی بوده است، تصریح کرد: برای دستیابی به آخرین تکنولوژی روز نیازمند نیروی انسانی کارآمد و متخصص هستیم. ساخت دانشگاه‎ها و استخدام اساتید در جهت سرمایه‎گذاری بر روی نیروی انسانی بوده است.

این نماینده مجلس خبرگان یادآور شد: در حال حاضر 4.5 میلیون دانشجو داریم و در سال‎های گذشته سالانه سه هزار مقاله علمی در خارج از مرزها داشته‎ایم اما امروز 30 هزار مقاله علمی در حوزه دانش ارائه کردیم که باید بر اساس استاندارد جهانی به 300 هزار مقاله برسیم.

وی با تأکید بر اینکه در دولت سازندگی خیلی کارها انجام شد اما تنش‎هایی نیز در دولت وجود داشت، افزود: برخی به جای اینکه ماهی را به مردم بدهند باید ابزار ماهیگیری را در اختیار آنها قرار دهند و در این راستا باید بنگاه‎های اقتصادی سودآور با مشارکت مردم ایجاد کنیم. در دولت نهم و دهم نیز با دادن سهام عدالت و یارانه خیلی از کارهای خوب به سرانجام رسید اما مشکل تورم موجب شد که تمام یارانه‎ها را بر باد برود.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "یکی از برنامه‎های دولت من افزایش تولید محصولات صنعتی، کشاورزی و خدماتی در سطح کشور است"، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‎های دولت یازدهم توسعه صنعت توریسم در کشور است، چراکه در سطح جهان 300 میلیون شیعه داریم و اگر بخواهیم برای 100 میلیون توریست برنامه‎ریزی کنیم، این ظرفیت در کشور وجود ندارد چراکه در حال حاضر تنها ظرفیت 30 میلیون توریست در سطح کشور داریم.

فلاحیان با بیان اینکه مساله گرانی، 30 درصد افراد جامعه را آزار می‎دهد، اظهار کرد: یکی از برنامه‎های من در دولت یازدهم، ایجاد اشتغال متناسب با رشته فارغ‎التحصیلان دانشگاهی کشور است. بیش از 11 برنامه برای دولت خود پیش‎بینی کرده‎ام که ایجاد اشتغال، توسعه صنعت توریسم، مبارزه با گرانی، طرح اوقات فراغت جوانان 14 تا 24 سال و امنیت و تثبیت قیمت‎ها از جمله این برنامه‎ها خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید تنها به شعارهای نامزدهای انتخاباتی توجه کنند، افزود: مردم باید بررسی کنند که آیا این فرد اشراف کامل را برای اداره امور کشور دارد یا نه و سپس انتخاب کنند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری درباره سیاست خارجی دولت یازدهم نیز گفت: روند مذاکرات 1+5 روند مثبتی است که می‎توان به نتیجه رساند و باید این مهم ادامه پیدا کند. همچنین درصدد توسعه روابط با کشورهای همسایه به منظور توسعه صادرات، روابط سیاسی، ایجاد اتحادیه نیرومند و استفاده از فناوری‎ها هستیم.

وزیر اسبق اطلاعات در پایان درباره تحریم‎ها اظهار کرد: با پیش‎بینی‎هایی که انجام شده است معتقدیم مذاکراتی که انجام خواهد شد، نتایج خوبی خواهد داشت و معتقدیم تحریم‎ها کاهش می‌یابد و فضای کار اقتصادی بهتر خواهد شد.

کد خبر 213807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز