دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش آمریکا اعلام کرد: یک سرباز افغان دو سرباز آمریکایی را در زندان پل چرخی در حومه کابل از پای درآورده است.

به گزارش رویترز، ارتش آمریکا در بیانیه‌خود اعلام کرده است که این سرباز افغان به هنگام خروج خودرو‌های نظامی از زندان پل چرخی به سمت آن‌ها شلیک کرده و دو سرباز آمریکایی بر اثر این تیر اندازی کشته شده‌اند.ارتش آمریکا همچنین از مجروح شدن دو سرباز دیگر ارتش این کشور خبر داده است.

بیانیه ارتش آمریکا می‌افزاید: سرباز افغان بعد از تیراندازی به ضرب گلوله دیگر سربازان افغان که در محل حضور داشتند، از پای درآمد.

طالبان اما در مقابل ادعا کرده است که سرباز افغانی که نظامیان آمریکایی را از پا درآورده است، از اعضای این گروه بوده است که به داخل ارتش افغانستان نفوذ کرده بود، طالبان همچنین مدعی شده که در جریان تیزاندازی در زندان پل چرخی 6 نظامی آمریکایی کشته شده‌اند و نه دو تن.

ارتش آمریکا با ارتقای امنیت زندان پل چرخی آن را به محل حبس زندانیانی اختصاص داده که از زندان گوانتنامو در کوبا به افغانستان بازگردانده شده‌اند.در ماه گذشته اولین دسته 12 نفره از زندانیان افغان به افغانستان بازگردانده شدند.

نام زندان پل چرخی از زمان استقرار حاکمیت کمونیست‌ها بر افغانستان بر سر زبان‌ها افتاد، در آن زمان حکومت کمونیست افغانستان نظامیان رقیب خود را به این زندان منتقل می‌کرد و در جریان تصفیه نظامیان هر روزه تعداد زیادی در این زندان اعدام می‌شدند.

کد خبر 21377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز