همشهری آنلاین: نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا از دولت اوباما خواستند ایمیل‌های ارسال شده بین کاخ سفید و وزارت خارجه در زمان حمله به سفارت آمریکا در بنغازی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کند.

جمهوری خواهان

به گزارش ایرنا جان بونر، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت  نباید حقایق این حادثه فقط در کاخ سفید محفوظ باشد و هیچ چیزی نباید از مردم آمریکا مخفی بماند.

جمهوریخواهان خواستار آن هستند که برای شفاف سازی حمله بنغازی اسناد بیشتری منتشر شود، و در این زمینه تحقیقات وسیعی را انجام داده‌اند.

بیانیه بونر یک روز بعد از آن منتشر شد که جمهوریخواهان در نشستی که با حضور سه مقام مسوول آمریکایی برگزار شد، شرکت کردند و این افراد معتقدند ارتش و وزارت خارجه می توانستند مانع از حمله به سفارت این کشور در بنغازی شوند.

دولت اوباما جمهوری خواهان کنگره را متهم می کند که تحقیقات آنها در باره حادثه بنغازی سیاسی است و با هدف تحقیر رئیس جمهور و هیلاری کیلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا و کاندیدای احتمالی دموکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 انجام شده است.

جمهوری خواهان تلاش می کنند که پای اوباما و هیلاری کیلینتون را مستقیماً به حادثه بنغازی باز کنند اما مسولان کاخ سفید ادعا می کنند که بر مبنای اطلاعاتی که در آن زمان دریافت نموده اند، عمل کرده اند.

در بیانیه بونر تشریح شده است اطلاعاتی بیش از آنکه کاخ سفید ادعا می کند، وجود دارد که باید منتشر شود.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا خاطر نشان کرد مصمم هستم تا تحقیقات از پنج کانال مجزا ادامه پیدا کند.

وی می افزاید ˈدولت تلاش می کند تا ایمیل های مربوط به این حادثه را که حاوی اطلاعات مهمی است، حذف کند تا مانع از نقدها به وزارت خارجه شود،

بونر اضافه کرد از رئیس جمهور می خواهم، ایمیل های غیرمحرمانه مربوط به حادثه بنغازی را منتشر کند تا مردم آمریکا از جزئیات مطلع شوند.ˈ

ماه سپتامبر گذشته به دنبال انتشار یک فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که در آمریکا ساخته شده است، موج گسترده ای از اعتراض ها و راهپیمایی های ضد امریکایی جهان اسلام را فرا گرفت.

اعتراض های ضد آمریکایی ابتدا در قاهره با حمله به سفارت آمریکا اغاز شد و سپس در لیبی مردم خشمگین با حمله به کنسولگری امریکا در بنغازی، کریس استیونز سفیر و سه دیپلمات دیگر آمریکا را به قتل رساندند.

کشته شدن سفیر لیبی و سه دیپلمات آمریکایی موجی از انتقادها را در این کشور علیه دولت اوباما و سازمان جاسوسی آمریکا و توانایی امنیتی آن برای حفاظت از جان دیپلمات‌های آمریکایی به راه انداخت.

کد خبر 213459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز